Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 9 april 2008

KLOKA ORD

Prenumererar på Hemmets Journal (för att mormor gjorde det; vilket försvar, va?!) och där läste jag en liten text under titeln "Tänkvärt":

Du ska inte räkna de dagar då du lider,
de tillhör inte ditt eget jag.
Räkna de stunder som glädje sprider,
låt dessa fylla din dag.

Tror att det är något man kanske borde tänka på lite nu och då!
Men ibland är det svårt, det går inte att komma ifrån!!!

4 kommentarer:

  1. Det var klokt skrivet!

    Jag gillar också HJ,mysig veckotidning!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är den?!
    Det finns alltid något läsvärt och nog får man reda på en massa som man inte hade en aaaaning om :-)!

    SvaraRadera
  3. Hallå J! Ha...du har "knyckt" bilder från mej!
    Nu tänker jag "knycka" den fina versen och sätta på min badrums-spegel!!! Den var bra...
    Kramiz, Jenny

    SvaraRadera
  4. Hi,hi! Då får du en "dubbelsnodd" text på spegeln :-)

    Tack för mailet! Som sagt; ett gott skratt förlänger käften! Behövdes - jag "städar".... Med avbrott för diverse roligare sysselsättningar i vanlig ordning...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!