Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 11 juni 2010

På begäran ;-)



Här kommer ett kort litet inlägg, M-matten ...

För hur mycket det än är att göra i huset i skogen är det roligare att sitta här och knappa... Konstaterar att; än är inte fönstrena putsade, än hänger "vintergardinerna" kvar, än ser tvättstugan ut som "hej-kom-och-hjälp-mig"...
Och, som M-matten vet beror allt detta på annat tidsödande engagemang ...

Har blivit "lurad" av en av mina bästa vänner!
Jooodå!
Hon lurade mig att sätta in en annons på en datingsida.
Och jisses så många ensamma människor det finns i denna världen! Dom flesta verkar i och för sig rätt virriga (ska jag säga, he, he!), men det finns allt en del som är riktigt festliga! Som H som jag har haft telefonkontakt med...
Vill man garva en stund är det bara att ringa dit. Någon träff tror jag däremot inte det blir. Vi har lite olika syn på det mesta, men ett gott skratt förlänger käften...

I och för sig tror jag att det får räcka med mail och telefonkontakter för min del...
(OK, M-matten. Ett eventuellt undantag. EVENTUELLT!!!)
Tror förresten att jag har en förmåga att skrämma iväg folk och fä
(inte mitt zoo; dom är vana!) härifrån med att bara visa mig... BUUUUU!

Är man eremitisk till sin läggning så är man!

Är man dessutom väldigt kritisk och har vansinnigt höga krav blir urvalet mycket litet!!!
Men just nu är jag road av hela cirkusen ...
Och det är inte lika jobbigt som att putsa fönster, he, he!





11 kommentarer:

  1. Hmmmm...jag var lite fräck och "lånade" dina ord här på sidan...."När mammor dör"....

    Hoppas det var okej?
    (sitter ju bara i min låsta blogg)

    Stor kram, och Lycka till med "kaerligheden"!

    /J

    SvaraRadera
  2. J; Klart du får! Och vad det gäller "kaerligheten" vete fasen... Vissa är "farligare" än andra, och jag är ändå j-kligt svårflörtad...

    Berättar en annan dag......

    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Man tackar bockar bugar och niger! Det rycker lite i mungipan när frasen: "ont krut förgås inte så lätt" dyker upp i m-mattens huvud.Tänk vad förvånade en del gubbs måste blir när de upptäcker att Guds gåva till människan inte betydde "Herr H" utan helt enkelt Uffematten. ;o)
    Jajädraidet.Kulkulkuligheter.

    //m-matten

    SvaraRadera
  4. m-matten; Anar jag att du menar att du har läst mitt mail? Du ska se att hrH kommer att få spel innan jag är färdig med honom, he, he!!!
    Hörs snart! Fortsättning följer, hi, hi!
    Hundpromenad i blåsten på g... Tur att vi (Nalle och jag speciellt) har lite tyngd så vi inte blåser bort ;-)!

    Jättebamsekramen, bästa M-matte. Puss på nosen till M-hunden!!!

    SvaraRadera
  5. ÅHÅ!!!!!!! Jag ser romans! Klart ni två ska träffas! Olika syn på saker och ting är bara bra!
    Jag håller min tumme för er!


    Helgkramar!

    SvaraRadera
  6. Hugan; Det vete f-n... Fördomarna haglar som spö i backen - från båda håll och jag blir alldeles förb...d med jämna mellanrum...
    Men det är säkert nyttigt!
    OM det blir någon träff står skrivet i stjärnorna.
    Börjar tycka det är jobbigt, faktiskt... Är inte så van vid såna här äventyr, ju ;-)!

    Helgkram tebax!!!

    SvaraRadera
  7. Låter som en undervart rolig tid du har just nu. Lev på den och njut. Att skratta är aldrig fel

    kramkram

    SvaraRadera
  8. Ja, du kära Uffematte - ett är då säkert, man ska inte dö nyfiken.
    Jag ska berätta en hemlis för dig.
    För 25 år sedan satte jag och en vänninna in en annons och vi fick cirka 20 svar. Flest fick jag, kanske för att jag var blondin.
    Jag träffade 3 mycket trevliga gentlemän men det sade aldrig klick.
    Men trevligt hade jag några månader. Men man ska ha gott om tid om man ska träffa en massa karlar. Det var riktigt skönt när
    allt var över. Min exmake träffade jag genom goda vänner några månader efter "det stora äventyret"
    Du berättar väl sen om "det blir nåt"
    Kram Viola

    SvaraRadera
  9. Viola; Tror att jag har för mycket "egna idéer" för att det ska tilltala några trevliga gentlemän, ha, ha... Och så är jag ju inte varken sportig, snygg eller reslysten. Får nog finna mig i att bli alldeles bortsorterad redan i grovrensningen... Men jag har rätt kul, det medges!!!
    Ha en alldeles förträfflig dag idag! Här är solsken och fönsterputs och besök av dotera på gång!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  10. Hej Uffematten.Hittade hit via BertaStina.Tror vi har samma problem du och jag.Sitter själv här i ett hem med otvättade fönster,vintergardiner året runt,hundtussar på golvet,odiskad disk men vad gör väl det.Det är ju bara man själv som lever med det.Tittar garanterat in här igen.Du verkar vara en skön "tant"...
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Du är jättevälkommen Frk Nattuggla!
    Är väl lite glest med inlägg just nu; har ju lite annat för mig nu ;-)...

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!