Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 27 augusti 2010

Idag har det hänt...

... under i Flårekulla ...

Jojominsann!!!

Missilenbilen har blivit tvättad enligt konstens alla regler och är, om inte helt ren, så betydligt renare i alla fall...



Har glatt "snott" bilder från nätet, eftersom jag och vatten och kameran på samma plats vid samma tidpunkt kan bli väl äventyrligt. För kameran.

Men OM någon vänlig själ kunde sätta upp en sån här på gården;

vore jag väldigt tacksam...

Tror att bilen skulle bli betydligt renare om den fick gå igenom såna där snurrmojänger. Jag är i kortaste laget för att riktigt nå på taket. Brukar öppna dörrarna och stå där och balansera och försöka gnugga bort det värsta. Kan säga att dom torra kläder man har när man börjar med detta värv är inte torra när man är färdig...

Nåja; nu är bilen någorlunda ren både in och utvändigt. Årets bilstädning avklarad... Ja, för besiktningen, ni vet...
Nervsammanbrottsdagen nummer ett...

FASAR för tisdagen!!!
Även om jag inte tror att det är något större fel egentligen...
Det ska bara "fasas" för "fasandets" egen skull.
Så har jag alltid gjort, så så får det bli...
Vare sig det behövs eller inte. En principsak ...



7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Va flitig du är!! Är säker på att din lille bil går igenom felfritt hos "doktorn"!!

    Hoppas du mår bra annars & att du får en underbar helg!
    Tack finaste du för ditt mail, tro inte jag struntar el glömt dig.. det har jag INTE!!
    Svar kommer =)

    Så glad att du & jag är vänner!!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tina; Detsamma, vännen min!!!
    Storkramen tebax!!!

    SvaraRadera
  3. Hade en gång en gammal Fiat 127 som mor min och jag skulle besiktiga en gång för länge sen... Besiktiningsmannen tog en hammare och slog som en dåre undertill och mamma och jag stod och höll tummarna att den skulle hålla!!!
    Jag hoppas den går igenom, ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Renée; Jo,d et är det där hammrandet jag är alldeles allergisk emot... Och nu har man ju inga små barn som står och skäller på besiktningsgubbarna heller ;-)... "Lill-M" RÖT när vi var inne med gamle 99-an; "Du får inte slå "Lille Blå", det kan faktiskt göra ont"... Fick igenom bileländet den gången *L*...

    Ha det jättebäst du med!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. HaHa =) Lycka till på tisdag då

    SvaraRadera
  6. Önskar också Dej och missilen Lycka till på tisdag!

    Kram, J:son

    SvaraRadera
  7. lilla mej; Äh; det går säkert bra... Jag oroar mig bara av princip, he, he!

    Kram!

    ******************************

    J:son; Går det åt skogen ringer jag och bölar ;-)....

    Kramen, söstra mi!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!