Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 5 augusti 2014

Äntligen...

... är rökande grannen inunder försvunnen...
Nya grannar har redan flyttat in. I en lägenhet som stinker rök. Hur hyresvärden är funtad som har mage att hyra ut en bostad i det skicket kan man ju fråga sig...
Å andra sidan visade han tydligt idag att han inte har alla indianer i kanoten.
Idioten stod och målade när jag och Uffe stolpade ut. Han stirrar på mig och säger "hej". Jag sa artigt "hej" tillbaka, gick ner till postlådan för att kika om det hade kommit något, varpå knäppgöken ställer sig och skriker; "jag sa hej"... Ja; sa jag, det sa jag också... "Det hördes då inte" kläcker han ur sig... Vad svarar man på sånt??? Fullständigt borta med vinden!!!!

Dom nya grannarna verkar för övrigt trevliga. Varifrån dom kommer vet jag inte, dom pratar inte mycket svenska. Håller sig på sin kant, liksom. Men tysta och lugna och ickerökande! Det passar mig bra! Vi hälsar glatt när vi träffas och det räcker ju. Uffe har fått hälsa, så han är införstådd med att dom hör hit nu...

Och så regnar det! Äntligen!!! Det finns luft! Jag har ont som attan, antagligen väderomslaget, men det är så skönt att frysa lite ;)! Har öppet och sitter i shorts och huttrar. Måste ju svalka mig medan jag kan *skrattar*...

Imorgon ska jag åka och handla. I samarbete med granne M. Jag sätter lillsaaben på "Marknadsplatsen" och utgår därifrån. Ingen tidsbegränsad parkering och tvärsövergatan från "min" verkstad. M plockar upp mig och skjutsar till ICA sedan tar vi Lidl på vägen ut och hon väntar medan jag försöker få igång bilen. Går den inte igång traskar jag till verkstaden och lämnar nyckeln och åker med M hem... Fasen, så smarta vi är!!!

Nu ska jag sätta mig och ta en kopp kaffe...
Har liksom tagit slut på mig för dagen.
Plockat ur diskmaskinen och varit ute med Uffe. Och bäddat sängen... Idag var det vad som krävdes för att luften skulle gå ur... Ibland är det lite knepigt att vara jag ;)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!