Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 december 2009

Alldeles slö måndag...


Idag har jag försökt göra absolut ingenting...
Har haft kramp i ryggen (löjligt, men så är det ibland här), så jag har inte riktigt velat göra något.
Småpromenader med hundarna och sen har dagen liksom bara flutit förbi.

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Jag måste ju berätta om lördagen!!!
Blev alldeles extra snopen.
Av vad, undrar ni (kanske)?!
Jo, den där dotera jag har är något av expert på att dyka upp när man minst anar det...
Jag klagar absolut inte!
Men jag får medge att jag blev något häpen när det ringde i telefonen 
(jag menar; bara det, att det ringde i min fasta telefon Open Mouth),
och det var min högt älskade dotter som förklarade att dom nog skulle bli lite sena...
"Vaddå sena", tänkte jag. För jag trodde ju att hon var i Norge...
Men det var hon inte Bounce...


Nej minsann!
Utan hon och "Stor-M" och svärdotter kom inklivandes med en jättekasse...
Min födelsedagspresent!!!
En "adventskalender" från Bodyshop.
Ett litet paket varje dag fram till jul!!!

Och hittills har jag varit väldigt karaktärsfast, vi får väl se hur länge jag klarar det...
Inser själv att det antagligen spårar ur rätt som det är...
Frågan är vad sjutton jag ska skylla på då Question Mark....

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^**^*


Det var ju första gången jag fick krama om min älskade svärdotter sedan de förlorade sitt barn... Kan säga att tårarna rann...
Och att det går väldigt upp och ner i känslorna var vi helt ense om...
Tänk om jag hade kunnat "ta" det, så att dom slapp...
Det gör ont att se sina barn lida... Det gör det!!!

Tycker överhuvudtaget det är fruktansvärt jobbigt när människor jag älskar har det svårt...


^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Och så måste jag ju "visa" den nya mobilen!!!



Ingen jättebra bild, men jag kan tala om att sonen lyckades filitura ut hur man anslöt "blåtanden" och det är minsann kamera i den också... Men jag har kollat och det är givetvis inte samma "slank" för överföring till datorn som det var till min andra lilla röda...
Typiskt va?!
Men nu får det vara som det är!
Här blir det inte mera inhandlat; så det så!!!


*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

 Och idag har "Lill-M" fått nyckeln till sin första lägenhet och på söndag kommer han och hämtar sina pinaler...
Jag ska minsann plocka ihop alla drivor av skor han har häruppe i min (skräp)garderob...
Om jag får undan dom kanske det går att komma in där så man kan sortera resten (slänga på sophögen) och kanske hitta saknade prylar...
Kan bli riktigt spännande (en annan dag).

Big Hug

11 kommentarer:

  1. Hurra vad mycket trevligt det har hänt i ditt liv nu!!! Passa på att njuta så mycket det går!! Allt det här trevliga är full förklaring till att INTE skriva dagbok. Jag tar tillbaka!!!!Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Kunde ju faktiskt ha satt mig igårkväll, men jag var så in i bomben trött så jag såg stjärnor och planeter (trots att det var väldigt molnigt) så det hade nog blivit svamligare än vanligt ;-)!

    Visst är den söt den lille mobilen... Och tur att "Stor-M" kunde fixa det där med "blåtanden", för jag höll på att bli helgalen när jag inte kunde få det att funka... Otålighet är nog inte en dygd... Suck!!!
    Ska bli spännande att se hur länge jag klarar att öppna ETT paket om dagen, he, he! Nyfikenhet på paket är direkt nedärvt på spinnsidan... Mormor och mamma var helt hopplösa och någon måste ju "ta över"...

    SvaraRadera
  3. Vilken fin adventskalenderpresent. Fyller du år nu? Grattis i såna fall.

    SvaraRadera
  4. imse; Nja, det var förra fredagen... Men bättre sent än aldrig... Och rätt bra på sätt och vis; det blev en rivstart med FEM paket direkt! Bra för såna där nyfikna typer som jag,ha,ha!

    Ha det gott och tack för "grattiset" :-)!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Ja, sådana där kalendrar är farliga, man vill ju öppna alla paket direkt!

    Hoppas du och djuren mår bra och kopplar av inför julen!

    Caroline

    SvaraRadera
  6. Caroline; Ja, men tänk; har lyckats hålla mig idag också - hittills är väl bäst att tillägga :-)... Visst var det en toppenpresent?! Nu har jag ju lite roligt att se fram emot varje dag. Men det har fått bli ett frukostnöje, längre än så sträcker sig inte tålamodet :-)...

    Hoppas att ni har det bra också allihop och att du inte stressar nu inför julen... Lätt hänt!!!

    Jättekram!!!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen vilken lurig liten dotter du har ;D Men måste varit extra kul att ni blev flera i huset. Ååååå många paket oxå tror att du är i en lycko spiral just nu vad trevligt. (Vet oxå att de finns svarta stråk värk förlust mm) Men det är lättare att klara av om man får en solglimt då & då. Typiskt att det alltid skal vara fel kablar när man byter saker riktigt irriterande är det :P Själv har jag varit värkig hjälpte mor & far med tvätt mm i helgen å det är inte bra kroppen vill inte det. Blir dessutom alltid bråk med mamma (vill inte det heller men blir så frustrerad när hon är elak när man hjälper henne. Hon har dessutom blivit VM på AllT vilket inte gör det bättre) Så måndagen var inte rolig men nu är det tisdag & lite bättre. Hoppas du oxå har det lite bättre nu på tisdagen (vet att man blir helt slut när det är mycket omkring en HUR roligt det än är) Varma kramar till dig. Anniqua

    SvaraRadera
  8. Anniqua; Ja, du beskrivet det hela jättebra! För även om man är överlycklig för besök och alltihop så är man som ett "ursketet äppelmos" efteråt...
    Än så länge klarar jag att öppna ETT paket om dagen och klämmer bara lite till husbehov på övriga...
    Jobbigt med din mamma! Det är inte lätt när föräldrarna blir gamla och sjuka... Är så där ständigt småorolig för pappan. Men det finns bra grannar runt omkring och ett par av mina bästa vänner bor i närheten, så jag antar att det hela kommer att funka ett tag till...

    En jättebamsekram till dig! Var rädd om dig!!!!

    SvaraRadera
  9. Om du nu skulle "råka" öppna fär många paket innan det är dags...skyll på minnet, det går alltid hem. Du har helt enkel glömt att du redan öppnat ett paket . Söt fin mobil är, liknar nästan min, ja den som inte Jazper designade om, ha det gott i mörkret uppe i skogen o va rädd om dig.
    Kramen.

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!!
    Oj!! Här händer det mycket!! Grattis på din födelsedag.. förtidigt el försent =)
    Vilken fin present du fick.. det va en bra grej.. ska jag ha i minnet =)
    Skönt att du fick träffa din svärdotter & att du fick lätta lite på sorgen & oron du måste känna för dem.
    Va rädd om dig & tack för att jag får följa dig & för allt du delar med dig av!! Den glädje & värme du ger!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Mia; Hade nog tänkt mig att försöka skylla på att mitt minne är som nylagt teflon, men dottern påpekade att det STÅR DATUM på paketen. Och var jag nu så förvirrad att jag inte visste vilken dag det var kunde jag bara sms:a så skulle hon nog tala om hur det ligger till med den saken... Synd att dom känner sin stackars gamla mammma så väl (i vissa lägen, vill säga)...

    Och visst är den lille mobilen söt!? Liten och behändig och så kan den ringa med en sån där "vanlig" ringsignal OCH ropa på taxi kan den med... Intelligent liten sak, he, he!

    Ha det jättebra!
    Kramen!

    *********************************

    Tina; Du är så gullig när du skriver kommentarer så man blir ju alldeles blank i ögonen! Tack så jättemycket!!!
    Det var jättegott att få träffa svärdottern... Jag har nog varit oroligare än jag trodde. Har nog en förmåga att liksom skjuta sånt åt sidan och tänka på annat... Även om det snurrar där i det undermedvetna...

    Och än så länge klarar jag att öppna ett paket om dagen! Är "rätt så" förvånad (väldigt jättemycket)!
    En kul och ovanlig present (jag visste inte att det fanns sådana i alla fall)...

    Ha det jättebra och var rädd om dig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!