Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 21 september 2010

Regnar...

... men det skulle visst bli lite bättre framåt eftermiddagen...
Hoppas kan man ju eftersom



blev uppskjuten till imorgon.
Av jobbrelaterade skäl.
Inte mitt "jobb"... Hans!
Vi får väl se om det blir


..fika i huset i skogen imorgon istället...
Det funkar ju lika bra; varken jag eller huset lär väl flytta på oss, ha, ha...
Nog för att jag är lite nyfiken på vem denne utvandrade norrlänning är.
Svårt att "få grepp" om vad det är för människor man har att göra med genom mail .
Men denne mannen har ringt och påstår bestämt att det var jättetrevligt att dividera med en vimsig Uffematte...

En del är väl konstiga???

Men visst! Han var jättetrevlig att prata med (gillar dialekten!) och vi har väl ungefär samma syn på vad vi vill. Och förmiddagsfika är väl relativt "ofarligt" kan jag tänka mig...

Och så är det det där "men-et" som inte vill ramla ur mitt stackars huvud...

Försöker envist övertyga mig om att allt kommer att bli till det bästa...

******************************************


Även om nu valet gick åt faderullan. Enligt min åsikt.
Undrar om det blir något kvar att rädda efter fyra år till med utförsäljningar och nedmonteringar av socialförsäkringssystem och annat???
Och SD som blev inröstade! Hur tänker folk???
Jag tror på allas lika värde.

Man kan inte döma människor för att dom är av annan nationalitet eller har en annan tro än vad man har själv.
Det tyder i mina ögon på rädsla; inget annat.
Och rädda människor är i många fall farliga. Tror jag.
Dessutom har det aldrig funkat med enfrågepartier i det långa loppet...

Men nog är det skrämmande att så pass många trots allt har röstat på dessa fullkomligt vansinniga männi.... ,nä, amöbor...
Fortfarande; tycker jag!!!

Och läs detta;

Dina bokstäver är latinska. Dina siffror arabiska. Din demokrati är grekisk.Din pizza är italiensk. Din kebab är turkisk.Din landslagskapten är bosnisk. Din alkohol uppfanns av en iranier, och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå, och han den roliga på... tv är kurd!!!

Så jag menar.... Tja!

3 kommentarer:

  1. Du behöver inte kunna skapa som jag. Tala om vad du vill ha och till vilken adress så kommer det något litet gulligt med posten en dag.
    KRAM!
    Håller för övrigt med med dig i allt du skrev. Rädda människor är farliga människor...

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dejten i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  3. annica; Inte behöver du skicka något.. Önskar bara att jag kunde pyssla med något lite mer kreativt för att skingra tankarna och ontet ibland. Men har letat upp mina tygbitar och funderar på att pilla ihop ett litet lapptäcke (nej; två) till bonusbarnbarnet och det nya som kommer i februari...

    Och visst är rädda människor farliga; särskilt i grupp...

    Kramen, vännen och var rädd om dig!!!

    ***************************

    Vimsan; Om allt stämmer ska J vara på väg nu... Är nog liiite nervös. Men vet ju att jag jämför med.... Äh; allt ger sig väl så småningom!
    Tackar för tumhållning :-)!

    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!