Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 oktober 2007

Studiedag

Idag har sonen studiedag. Och, som morfar, frågade; vad studerar du då? Hittills har det mest varit min dator och hans säng som har varit föremål för studier...


Eftersom vi, Uffe Hund och jag, var och handlade igår är det lite av det där med dagen efter dagen före idag... Inga överdrifter med "görandet" med andra ord.


Lite "spännande" blev det när matten skulle gå in till biblioteket och byta ut låneböckerna. Uffe satt fastspänd i baksätet och smågläfste, antagligen lite sur för att han inte fick följa med, och plötsligt gick billarmet igång. Bara så där helt utan vidare... Gissa om matten flög i luften; det var ett förskräckligt oväsen. Och inte begriper jag hur det kunde börja tjuta heller... Bilen var låst, visserligen satt Uffe i baksätet, men det har han ju bevisligen gjort förut också utan att larma :-). Ja, den "missilen" är märklig! För övrigt frågade jag personalen på OKQ8 i stan, när jag ändå var tvungen att tanka, men dom kunde inte heller förstå vad det hade tagit åt den fånige bilen. Fördelen var kanske att Uffe trodde att det var hans "muttrande" som hade satt igång hela cirkusen, så han var helt tyst när jag lämnade honom medan jag gick och uträttade mina ärenden. Som väl var höll bilen också tyst, det hade nog känts ganska pinigt om den hade börjat "skrika" inne i stan...


Ett av "ärendena" var att införskaffa en ny sele till Uffe Hund! Den syns inte så bra på bilden, men det är alltså så tjusigt så att dom vita sömmarna är reflextråd... Så nu syns Uffe när det är mörkt (lite i alla fall). Har en liten "greja" att sätt på kopplet också och reflexväst till matten, så vi är väl så välförsedda vi kan bli...
Nu är det dags att laga mat! "Någon" är vrålhungrig... Ledtråd; det är inte Uffematten...
Till efterrätt ska jag skrapa lotten jag fick med posten idag! Om det blir vinst går en del till säljaren :-) Håll tummarna!!!!

1 kommentar:

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!