Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 8 september 2008

Är inte...

...alls på humör... I stort sett känner jag mig "liten, rädd och svag" (ett citat från en låt av Hansson de Wolfe United)... Fasen vet om jag inte lider av "kolibriassociering" oxå... Ibland blir det liksom övermäktigt alltihop!

Har varit och bytt ut mina utlästa böcker på bibblan; hämtat ett pkt från H&M med två T-shirts som var restade och dessutom varit i "min" lilla affär i Timmele och handlat mjölk och fil och diverse annat... Det var skönt att komma hem igen, kan jag tala om! "Rusade" (om man nu kan rusa med en massa kassar) in och satte igång kaffebryggaren. Tänkte att lite kaffe är aldrig fel och säkert känns det bättre när det är urdrucket. Det blev det inte, så nu står hoppet till hundpromenaden i skogens djup...

Det löjliga i sammanhanget är att den utlösande faktorn var helt normalt tonårs-morgon-humör i lördags morse och jag är fortfarande tvärförbannad och vill inte vara med längre... Jag är kanske i någon sorts trotsperiod jag oxå???? Kan man vara det i min (hmmm) höga ålder, tro? Eller så håller jag på att bli förkyld eller nåt sånt; har nog lite ont i huvudet och är ju bevisligen allmänt hängig och grinig...

Tråkigt är det i alla fulla fall!!!

Men ett litet namnsdagsbarn har jag här idag! Det är lilla Alma som har namnsdag och dagen till ära blev hon blixtrad på... Lilla fröken Alma sitter längst in i buren och blänger :-)!



Och så fågelbarnen, som var ivriga att få "gå på promenad"! Har inte haft ork i helgen; tjuriga trötta mattar borde nog skjutas för allas trevnads skull! Men nu när jag kollade bilderna lite noggrannare tyckte jag nog att lille/a Bonus är lite, lite röd om kinden...





Återkommer om/när humöret är lite bättre...
Tror att jag ska hämta min Hansson de Wolfe-CD i bilen och spela den ett antal gånger... Satsar på att "Existensmaximum" eventuellt kan rycka upp mig :-)! Och en bit choklad...

9 kommentarer:

  1. Så du har en liten Alma i bur! Det heter min mellan dotter!!

    Här är det inte heller allt för muntert............dunderförkyld och ångest inför min sk.terapi.

    Jag kommer inte att hoppa på den,det blir min död i så fall!!

    Hoppas du piggar på dig fort..........gillar att läsa här och kolla på dina djur.

    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  2. TACK, sickan!
    Tur att man har så goa bloggvänner!
    Får väl passa på att gratta din Alma på namnsdagen :-)!

    Tycker att det är starkt av dig att skriva om dina "turer" med sjukvård och terapi! Och känner du att det är fel för dig så är det så! Man måste lita på sig själv i sådana lägen!!!

    Känns bra mycket bättre nu! Jenny och jag har bubblat en massa i telefon och hon lärde mig hur man ändrar bakgrunden på bloggen. Tur att det finns folk med humor och tålamod!
    Och dessutom bad stackars sonen om ursäkt för att han hade varit taskig mot gamla mamman... Och det hela var ju egentligen rätt fånigt,det var nog bara det att det var "fel dag" att kläcka ur sig dumheter på :-). Ibland får saker onödigt stora propotioner...

    Ha det bra och var rädd om dig!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Skulle ge dej en kram om du var här!
    Eller jag där....
    För jag vill inte att du ska va hängig och lessen!
    Bra att det känns liiite bättre nu..
    Du vet väl att du får ringa mej, om så mitt i natten?
    Risken är stor att jag ändå är vaken...Hehe!
    När föddes Syskonen "Triss" ?
    Kram och Natti! / Jenny

    SvaraRadera
  4. Förresten, sa prästen....
    Snyggt det blev här!!!
    Jag gillar den här bakgrunden...En rejäl stenvägg som "står emot" när det viner runt öronen...
    Och du!
    Du BÄR väl inte din ved???
    Det finns smarta kärror har jag sett på bl a Jula-varuhusen att stapla veden på och köra in den!

    Annars får du lära Uffe och nalle att springa och hämta vedträn...
    Kram igen! //Jenny

    SvaraRadera
  5. Jo, jag vet att du finns där! Och det hjälper bara det :-)! Och detsamma förresten; du kan höra av dig när som helst, det vet du, söstra mi!

    Tripp är född den 5:e augusti och Trapp förmodligen den 8:e eller 9:e... Och Bonus måste ju ligga ungefär en vecka efter Trapp, eller vad tror du? Det är ju rejäl skillnad på dom :-)... Och ut ur holken får dom inte gå för mamma Rosa... Om jag blir anklagad för att vara sträng och tjatig tänker jag bara peka på den damen, för i förhållande till henne ligger jag rejält i lä :-)!!!

    Kramen och tack för att du finns, bästis!!!

    SvaraRadera
  6. Här "krockar" kommentarerna ;-)!

    Jag bär direkt från kärran; lånar den ett par dagar. Så slipper jag lyfta veden från marken och det spar en hel del det!!!

    Uffe är en fena på att sno ved och springa iväg med den... Brukar få tillbringa lite tid med att leta reda på det han har burit bort. Den jycken är inte riktigt navlad!!!

    Natti, natti!!!

    SvaraRadera
  7. Grattis till Alma..vad de växer fort...kramiz:)

    SvaraRadera
  8. Jösses vad ungarna växer. Det är skillnad på dem varje gång jag kikar in. :-)

    Visst är det underbart när hundarna "hjälper till". Att de ordnar merjobb tänker de minsann inta på. hehe ;-)

    SvaraRadera
  9. vivan; Ja, ibland tycker jag att det går FÖR fort... Det är så spännande att se deras utveckling och dom är så helt bedårande och roliga att pyssla med :-)
    Kram!

    lessontok; Jo du! Nog händer det att "vissa" hundar blir instängda i huset medan veden ska bäras in :-)... Vissa dagar fixar man inte all den här "hjälpsamheten" :-) Men jag utgår ifrån att dom menar väl, även om man funderar ibland!
    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!