Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 26 oktober 2008

Den som spar hon har städningen kvar...

Söndag/ städdag.. Jo, nog vet jag att det är "fel dag" men ibland blir det inte riktigt som jag har tänkt med allt. Egentligen inträffar det sällan att det blir som jag har tänkt. Ofta undrar jag vem som tänker åt mig... För inte är det jag som funderar ut nåt så galet som att jag ska städa på en söndag när regnet öser ner??? Jag menar; så illa kan det väl inte vara?!

Men idag kommer lilla S och ska stanna en vecka, och det ska bli kul... Hoppas att jag klarar laktosfria kosten denna gången oxå... Ett par dagar funkar bra, men en vecka blir nog liiite knivigare... För som bekant är mitt minne bra; men kort!

Nu ska här sättas igång!

(Jag älskar att städa, jag älskar att städa, jag älskar att städa..... näää, jag gick inte på det denna gången heller ;-)!)

11 kommentarer:

  1. Vad bra :) Tillsammans kanske vi kan göra skillnad.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Kör hårt!! Och lycka till!

    SvaraRadera
  3. sanna; Ganska självklart att skriva på med tanke på menageriet här ;-)!

    huga; Färdigkörd!!! Det är skitjobbigt att städa, ännu jobbigare att komma igång, men när det är färdigt är det allt rätt gôtt!
    Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Ja,den där städningen..........det ska jag göra i morgon.

    Trist men ett måste om inte dammråttorna ska börja bitas!

    Kram och ha en bra dag trots städning!

    SvaraRadera
  5. sickan; Ska tänka på dig imorgon, hi,hi! Såååå skönt att ha eländet gjort - till nästa gång...

    Nu ska det åkas och handlas och så ska vi hämta sonens lilla flickvän... Och så börjar vi om imorgon...

    Livet är underbart!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Visst är det UNDERBART att städa.. eller inte..
    Fy , jag har roat mig med det också i dag *pust

    SvaraRadera
  7. Härligt höra att du är klar o nöjd med städningen! NU har jag gjort din utmaning!

    Kramen till dej!

    SvaraRadera
  8. widénskan; Men visst är det skönt när det är färdigt?! Till nästa gång... suck och pust!!!

    huga; Sparade allt liiiite skit i hörnen till nästa vecka ;-)!
    Läste dina svar med viss förtjusning, ha, ha! Särskilt det första... Visst har folk märkliga åsikter ibland?!

    Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  9. mmm... det är skönt när det är färdigt.. men det känns ju som om det ALDRIG blir färdigt.. När man är klar på ett ställe så är det nästa. I dag har jag fokuserat på biblioteket så i kväll skall jag sätta mig bland mina spöken där inne och läsa en mysig bok..
    Kramar

    SvaraRadera
  10. "Om kvällen får den late brått", Ett ordspråk som gäller mig i allra högsta grad. SÄRSKILT när det gäller städning. Känner igen mig så väl.

    SvaraRadera
  11. margus; Ja, visst är det lätt att man "avvaktar" i det längsta med detta städeri... Men med alla djuren måste jag ju ta tag i det innan det liksom växer mig över huvudet... Men tradigt är det och så blir det ju skitigt med en gång igen. Snacka om cirkelrörelse! Ingen början inget slut, osv.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!