Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 2 juni 2009

Imorgon rymmer jag...

... till Jönköping en stund.
Min förra (bästaste) granne K ska investera i bland annat ett diskställ och jag ska bara följa med... Kanske eventuellt kika på hylla "Fabian" som jag funderar på att köpa några stycken av.

"StorM" ringde nämligen i söndags och förespeglade mig möjligheten att få en stoooor kyl och ett stoooort frysskåp framåt i augusti någon gång. Hans svärföräldrar ska nämligen renovera sitt kök och då ska dom köpa nya mackapärer.
Så då tyckte dom att det var bättre att jag bytte ut det här lilla kombinerade kyl/frysskåpet som står här, för det har nog bortåt tjugofem år på nacken och drar en jäkla massa ström. Deras är ungefär tio år gamla och betydligt energisnålare.

Och jag som alltid vill att saker ska hända igår började genast planera för hur jag skulle "trolla bort" mikron och kokböckerna och...
Rolling Eyes
Ibland (typ ofta) undrar jag hur sjutton jag är skapt...
Jag menar; jag har ju för sjutton två månader gott och väl på mig...

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Före detta granne K och "lillebror" (K´s lillebror och därmed lite "allmän" lillebror) var här och drack kaffe en stund mitt på dagen.
Dom skulle hämta lite plock som stod i mitt garage.
Det var då vi bestämde att vi skulle ge oss iväg imorgon.
Så vid nio-tiden sticker jag iväg till Strängsered och sätter lille Missilen där och hoppar (eller släpar mig eller nåt) in i K´s bil för vidare transport till stora staden.

Eftersom "lill-M" är sjuk passar det bra att åka iväg. Så slipper ju vovvarna att vara ensamma...
Hmmm!
Det där "lät" illa!!! Jag menar inte att jag tycker det är kul att stackars M har ont i halsen och känner sig febrig och dan, men det var sällsynt lämpligt att vara sjuk just nu...
He, he! Vinner nog inte något pris som varande den snällaste mamman i världen precis...

Och förresten tänker ju den lille skrutten också "överge" sin stackars mamma...
Crying 2
Har precis fyllt i hans flyttanmälan. Han ska flytta iväg till Trollhättan och bo hos lilla S´s mormor och morfar tillsvidare.
Har pratat en god stund med mormor N och det verkar helt ok alltihop.
Men hon konstaterade att jobba lär han få göra och det kan bli en hel del övertid och tidiga mornar...
Men det ger ju lite skrammel i plånboken (eller snarare nuffror på kontot!).

Så nu blir jag alldeles "emsam" härute i skogens djup.
Åtminstone i veckorna.
Fast inte på semestern, för då kommer väl "godsägarna" farande och kör igång med alla sina maskiner och traktorer och...

Har för övrigt varit borta hos den danska familjen, som köpte K`s hus, och kan härmed meddela att dom är verkligen kanontrevliga.
Dom är här denna veckan och återkommer i juli.
Frun i huset fyller jämnt i augusti och har planerat att hon ska smita iväg hit då...
Hon var inte så värst intresserad av att bli så där våldsamt firad.

Nu börjar det allt bli dags att försöka knyta sig om orken ska finnas med imorgon...
Måste bara....
Fast, näää...
Nu går jag och lägger mig!
Basta!!!
Brushing

7 kommentarer:

  1. åhå är det det stora blågula företaget med platta paket som ska få påhälsning av Uffematten&Co.?
    A6 som det nu heter!
    Jag minns det som igår...

    Skönt att du fått fina nya grannar!

    Sov nu så gott och lycka till med morrondagens tur!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag suttit och läst hos dig en stund, alltid roligt med nya bekantskaper.
    Ser att du gillar fåglar. Det gör jag också, men tycker det är så mycket arbete med dem.
    Vill gärna ha katt, tyvärr får herrn rinnande ögon tillsammans med katter. Ja, man kan inte ha allt.Herrn älskar jag, också lagar han frukost till mig varje morgon, så jag får avstå Kissen. Om jag hade någon skulle han hetta MOZART.
    Du ska se att det blir trevligt med dina nya grannar.
    Ha det så bra och en kram från Viola

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du och "fd granne K" får en mysig dag på IKEA!
    Men vad jag förstått så ränner väl Ni två igenom den där butiken fortare än kvickt!?!?
    Haha!

    Nu har Sandy flyttat och här sitter jag och stirrar och ser ut som en fågelholk....tar nog tid det här...att vänja sej...
    Jag är ju inte så van att ha min "lilla" så långt bort.
    (Fastän hon nu bott hemifrån i cirka 10 år så känns detta helkonstigt!)
    Jaja...man vänjer väl sej.*suck*

    Är så glad att dina nya grannar verkar så mysiga! Men så är dom ju också danskar och DET brukar vara bra folk!

    Sov nu gott och var rädd om dej i den stora staden i morgon!
    Tänker på dej...
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Va ÄR det för konstig ruta som kommer upp jämt när man ska kommentera här hos dej???

    Och så får jag heller aldrig några mejl när du kommenterat hos mej!??!?
    Det får jag på alla andras....)-:

    -"Våffå blir det på dette viset???"

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Ha det kul på ikea!!

    hoppas du hittar det du ska ha!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Huga; Jodå; A6 blev invaderat av K och mig... Och fy fabian såna hårda golv dom har!!!
    Men av hylla "Fabian" bidde det intet, för det glömde jag helt bort i den allmäna yran...
    Minnet är som sagt bra, men kort!

    Kramen!!!
    **********************************

    Viola; Jo, nog är det lite pyssel med djuren, men det är det som håller mig vid liv...
    Får så mycket tillbaka av dom!

    Ha det gott!
    Kram!
    *********************************

    Jenny; Jag lär väl praktisera fågelholksminen nästa helg... M håller på att stoppa ner allt han kan avvara i banankartonger. Tror det tyder på att han är på väg att flytta, eller vad tror du?!

    Står det nåt om "emago" i den där rutan? För en sån kommer det upp här med, men jag har liksom ingen aning om varför eller vad det handlar om...

    Kramen, söstra mi!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!