Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 21 juli 2009

"Fruntimmersveckan"...

... ska ju liksom av princip vara regnig.
Fast det är väl EN vecka det. Nu har det varit relativt ostadigt i snart tre veckor.
Ovanligt lång fruntimmersvecka, kan man tycka!
Stackars alla som har semester!!!

Fast ute vid kusten har det visst varit bättre, säger sonen i G-borg.
Som har sin första semestervecka nu...
I en stuga nånstans. Hoppas att dom får fint väder!

Idag blåser det duktigt här; får väl gå ut och jaga min tomma hundmatspåse som jag av bekvämlighetsskäl la ute på lilla verandan igår...
Synden straffar sig själv!
Det hade avgjort varit lättare att gå till pannrummet med säcken direkt.
Nu lär jag väl få kliva omkring bland brännässlorna och plocka säck...
Fast jag kan kanske dra nytta av "tången"?
Har ju en sån där "plocka-upp-från-golvet-grej" som jag fick när jag kom hem från sjukan och inte fick göra ett skrutt.
Fast det gjorde jag ju ändå och det gick så bra så...

Och nu känner jag att jag bara sitter här och svamlar för att jag inte vill göra något... Tog nämligen fram såpan och satte på diskbänken...
Tanken är att ugnen ska göras något renare idag.
Kanske...
Om jag inte kommer på nåt roligare förstås...
Å andra sidan behöver ugnen verkligen skuras ur... Det har liksom blivit lite långt mellan gångerna jag får för mig att uträtta storverk.
Och näää; jag gillar INTE att skura ugnen... Vem sjutton gör det???
Fast jag brukar vara löjligt belåten med mig själv när jag väl får å mig att göra det! Och som sagt; det behövs! Verkligen!!!

Så nu ska jag ta itu med allt jag bör göra...
OM nu inte en katt är lite kelsjuk...
kssssksssss, kom då kissen lille, inte vill du gå ut nu...


, suck! Nä, den "planen" gick i stöpet...

Så;



och göra lite "nytta"!!!
Ha en fin tisdag!


7 kommentarer:

  1. Tack för att du tog dig tid att läsa och kommentera i mitt inlägg.
    En fråga. Hur gick det med hundmatspåsen? Låg den över hela trädgården? ;-)

    SvaraRadera
  2. Annica; Ha, ha!!! Hade en jäkla tur! Den hade fastnat på staketet... Tror inte det hade varit så kul att hämta eländet bland nässlorna...

    Och ditt inlägg var ju inte kul, men det är ju fruktansvärt viktigt att det tas upp!!!
    Fy fasen, så illa rättssystemet fungerar idag! Det är ta mig sjutton inte klokt!!!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  3. Du, jag såg nåt tjusigt man kunde göra på "Rent hus", jag tror det var citron man skurade ugnen med, väntade en kvart typ..kanske satte på den lite.. (borde nog kolla detta med mamma om hon minns haha) sen var det i alla fall bara att torka av!
    Gör-lätt ooch miljövänligt, o biligt! För det var väl inte bikarbonat? hm... *klurar*
    Ta det lugnt med bärandet o brännnässlor *tvi* idag!! Många kramar, saknar dig!!!! /systerdotera Sandy

    SvaraRadera
  4. Joho här regnar det rejält idag, faktiskt första dan som spenderas inne och framför datorn! Rätt skönt..Inser att vi haft rätt bra väder den här sommaren, det är vissa tråkiga dar som slutat med rejäl sol och värme endå :) Det positiva med ett par dagar regn är väl att det blir gjort nåt här inne!
    Ha nu en skön helg!
    kram på sej

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön helg!
    Ha det gott!
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Sandy; Saknar dig oxå!!!
    Och ugnen bidde allt ren - med såpa! Är barnsligt förtjust i doften, så jag håller mig nog till det ;-)!

    Kramen, stumpan!!!

    ******************************

    Huga; Här har varit uppehåll sen igår förmiddag. Peppar, peppar osv. Men det blåser...
    Fast nu har jag ju nästan bestämt att jag ska baka lite idag, så det kan ju kvitta. Med blåsten, menar jag :-)...

    Kramen och ha en fin helg!!!

    *******************************

    Sickan; Detsamma till dig!!!
    Var rädd om sig!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Ja det var mycket tänkande, vissa dagar blir det så. Det känns oftast skönt att få skriva av sig.
    Angående att vara sig själv, tror jag att vi blir bättre med åren. Men visst spelar vi olika roller, det beror på vem man pratar med.
    Och de flesta människor vill inte höra om sjukdom och bekymmer.Jag
    har slutat att tala om hur jag mår, frågar någon svarar jag "det kunde vara värre".
    Du verkar vara den typen som skojar bort saker och det är också ett sätt, om det sen är så bra kan du endast avgöra själv.
    Jag tror inte att barn som, av en eller annan anledning, inte kunnat få allt som de pekar på mår dåligt. Obs! om de är trygga i sig själva och har en trygg tillvaro. Det har ju du gett dina barn.
    Själv har jag haft förmånen att ha ett bra arbete och kunnat arbeta 6 timmar. En önskan från många mammor.Ekonomiskt hade det varit bättre med hel-tid och det märks idag på pensionen, men jag ångrar inte något.
    Hoppas att du har något gott i frysen, så det inte blir alltför spartant.(Skojar bort ett kanske stort bekymmer).
    Ha det nu så bra du kan och kram på dig. Viola

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!