Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 4 augusti 2009

Om om inte fanns...

... skulle jag...


... ge mig ut i skogen och plocka hallon!
Men jag har en förmåga att "glömma" påsar och burkar hemma.
Funderar på om det är så illa så att jag helt enkelt är lat och tycker att det är för "besvärligt" att plocka bär?!
Eller om det är så att jag är rädd för att stå på näsan bland alla kvistar och annat bös som ligger i skogen.
Låter som en lite "snällare" förklaring, så den tror jag att jag "kör på" ...

Men det känns allt lite snopet att knalla förbi dom danska sommargrannarna som sitter vid sin utemöbel och rensar kantareller och har stora bunkar med hallon.
Enligt frun i huset har dom redan frusit in fyra KILO hallon...
Milda makter!!!

Men i morgon får det inte finnas några om och kanske!!!
För då SKA jag köra in till stan och Cityverkstan och få prisuppgift på Missilens läckage... (Jäkla bil!!! Fast jag gillar den, det gör jag!)

Phu!!! Bara tanken på att knata upp och dra iväg på morgonkvisten kan ju knäcka en! Fast det är klart; det behövs ju inte så mycket för att få mig att bli stressad och irriterad och alldeles trötter ...

Får väl trösta mig med att idag har jag inte gjort ett skapandes grand!
Inget som har varit direkt ansträngande i alla fall...

Har ägnat dagen åt att hålla tummar för svärdottern som har varit på jobbintervju och fundera lite på dom blivande föräldrarna som åkte iväg till Paris idag och undrat NÄR dotera tänker dyka upp och hur det egentligen går för lillson därborta i Trollhättan.
Det enda som har löpt risk för överhettning idag är alltså min hjärncell ...
Men jag tror att den har klarat sig, ha, ha!
Det har bara luktat lite, lite vidbränt och det får den väl tåla!

En kopp kvällste ska intas tillsammans med ett eller annat kapitel i låneboken, sen blir det...

...för mig!
Måste ju upp i tid imorgon... Blääääää!

Kramelikram!!!


3 kommentarer:

  1. Ja, det kan gärna bli överhettat när man som du har så mycket att fundera på.
    Jag har slutat plocka bär, äter nästan aldrig sylt men lite färska
    bär är ju gott.
    Svamp gillar jag och om man kommer på dem går det fort att plocka.
    Det är viktigt att man tycker om det man gör, för den skull behöver man inte vara lat, vilket du nog inte är.
    Jag säger godnatt till dig eller det blir kanske gomorron.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Vi har plockat både hallon, blåbär och svarta och röda vinbär. Vi ska göra saft, vi får över 15 l färdig saft.

    SvaraRadera
  3. Viola; Vill nog egentligen, men det blir liksom inte av... Mycket är det som har blivit ogjort sista tiden. Men man har väl "skov" av overksamhet också (kanske).

    Kramen!!!

    ***********************************
    Englainnan; Milda makter, så duktiga ni är! Gott med hemgjord saft!
    Fast nu när jag bor själv går det ju inte åt nåt vidare, så det känns lite onödigt att fixa med sånt...

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!