Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 26 februari 2010

Takdropp = en aning vårkänsla :-)!!!

Tänk!
Det är ett år sedan jag tog denna bilden...
Riktigt så här ser det inte ut idag.
Men takdroppet har kommit igång, så nu blir det förhoppningsvis vår!

Hittade min lilla bok "Hoppet är en gåva" av Rainer Haak.

Citerar en av många vackra texter;

" Ibland skulle jag behöva se på mitt liv från en hög
utsiktspunkt. Det händer att mitt synfält är avgränsat
så att jag bara kan uppfatta en liten del av verkligheten.

Där högt uppifrån skulle jag säkert se mer än det
negativa och det hopplösa. Jag skulle kanske upptäcka
land vid horisonten och ana ett nytt liv.
Jag skulle inte bara se skuggsidan av mitt hus
utan även den soliga baksidan.
Och denna nya synvinkel skulle hjälpa mig att
lyfta vingarna för att söka ett nytt land
och en ny plats där solen lyser"

Man borde kanske se lite längre än näsan räcker ibland.
För även om saker är jobbiga finns det alltid sånt man kan vara glad och tacksam för...

Och töväder och takdropp är avgjort något att vara glad för efter all snö och kyla, även om det kanske kommer bakslag.

Ha en fin fredagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!