Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 24 februari 2010

Vilket krångel det kan vara ibland!!!

Har legat i som fasen för att kunna göra ett inlägg idag, men blogger och jag har inte samma åsikter, tydligen... Kom liksom ingenstans när jag "tryckte" på "nytt inlägg".
Blev i ärlighetens namn tvärförbannad...
Det är ju det här med tålamodet; det är säkert jättebra, men fruktansvärt kort ...( Känner att jag var precis så här röd innan jag äntligen lyckades komma in på "inläggssidan"...)


Det jag skulle skriva om idag var att SOLEN har lyst mest hela dagen!
Och nog har det tagit lite på snön!!!

Men nog funderar man på vart allt vatten ska ta vägen när snösmältningen kommer igång på allvar...
Ångrar bittert att jag inte köpte båten av sonen (nä, egentligen inte... Vad sjutton ska jag med båt till, egentligen???)

 
Herman har legat som en kringla på fotpallen mest hela dagen.
När han inte har klättrat på mig.
Visste inte att jag var så pass lik ett klätterträd, men där ser man...
Tur att man duger till något

Har bakat bröd idag...
Konstigt nog var det alldeles tomt i frysen på brödhyllan... 
Frågan är; vem fasen ska jag skylla på??? 
Men om jag tänker efter (*tänker så det knakar*) var det ett bra tag sedan jag bakade.

Och det var ju en himla tur att det fanns jäst hemma, för jag är INTE intresserad av att köra bil med mitt bråkiga högerben... Vore ju jäkligt förargligt om man råkar gasa till när man inte bör göra det. Det är relativt halt på vår lilla väg!!!
Men plogat var det, såg jag när jag hämtade posten (reklam, reklam, reklam; antar att man får vara tacksam för att det inte var räkningar!!!)

Nu ska jag ta mig en kopp te och gå och sätta mig och försöka slappa en stund...
Undras om det är något annat än OS på TVn?
Är alldeles ledbruten och känner att jag inte klarar att ens titta på folk som far fram som virvelvindar i backarna ...


11 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!!!!!!!!!
    Stackars dig inte mycket annat än OS på tv. Men killarna tog ett GULD idag slog den tykne norrmanen hihi. Sorry jag skall inte referera OS för dig mera men kunde inte låta bli.
    Vilken tur du har då, vi har inte haft sol hela dagen bara på em. Men du är värd att ha sol HELA dagen.
    Inte ut å köra de är halt och spårigt på alla små vägar, så stanna hemma!!

    Varm kram söta du!

    Anniqua

    Ps Skall försöka att inte stamma idag hehe Ds

    SvaraRadera
  2. Inte bra att varaq arg på en dum dator.... tyvärr är ledsen att behöva skriva att det löser inga problem med ilskan.

    Ja, du var ska snön ta vägen, jag säger som min man brukar säga "Det visar sig".

    Ha en skön dag

    Catharina

    SvaraRadera
  3. Jag hade samma problem och var måttligt irriterad!

    Sol HELA dagen,det hade inte vi.
    Solen orkade titta fram delvis en liiiten stund

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Anniqua; Tror inte vägen var så där himla spårig igår, men benet "lyder" inte riktigt i sittande läge, så det känns en aning riskabelt att ge sig på att köra i halkan...
    Hoppas det är bättre på måndag; för då MÅSTE jag ner och biblioteka mig och hämta lite medicin och... Örk!!!

    Idag är det inte en gnutta sol här, fick väl min del av den varan igår...

    Kramen och ge dig inte ut med bilen i onödan!!!

    **********************************

    Cattis; Nä, inte fasen hjälper det, men det lättar lite på trycket... Undrar varför det hakar upp sig så där på blogger? Har hört att andra har råkat ut för såna saker, men varit rätt så förskonad själv hittills. Kanske det blir en vana ;-)!

    Kramen och ha det gott!!!

    ********************************

    Sickan; Så det var fler som hade samma problem... Då var det inte min dator som dummade sig igen då!?
    Eller jag som dabbade mig. Det brukar ju vara så nio gånger av tio. Att jag gör fel, alltså...

    Är alldeles sol-lös idag... Ska en massa om en stund. Kanske ;-)!

    Kramen och sköt om dig!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Nu är jag hemkommen från Värmland..
    var kul att träffa mina hjärtegryn
    (kissarna)igen men jag saknar pappas katt Gusten också..han hade visst letat efter mig och undrade nog vart jag tog vägen..trist för han hade ju vant sig vid att ha mig där.Dagen när vi skulle åka iväg så lade han sig över mitt ena ben och tittade på stort på mig..precis som om han kände på sig..tårarna föll på mina kinder för jag har blivit sååå fäst vid Gusten han har intagit mitt hjärta..ja kär i en katt det kan man visst bli.=)

    Så trist det är när bloggen krånglar har varit med om det titt som tätt ibland!=(

    Din Herman är sååå söt han liknar lite mina katter Oscar och Maja dom är också gråa och vita..gråa på ryggen med vita tassar och vita magar har dom båda två.=)

    Hembakt bröd låter gott och så doftar det ju så gott mums så gott med smör och ost på!Längesedan jag med bakade så jag har haft baktankar,hihi

    Ha en jättefin dag vännen,
    Kramar från Maria!

    SvaraRadera
  6. ps,vilken vacker vinterbild du fotat helt underbar!Solen lyser så vackert på den vita snön!
    Ja nu längtar man till våren här har solen också lyst så vackert!

    Trist med ditt ben som du har besvär av har själv haft värk i mitt högra knä måste nog gå till läkaren med det.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej finaste vän!!
    Ja, jag vet vad du menar..fniss.. det ska BARA FUNGERA när man sitter vid datorn!! Jag kan bli topp tosene rasande när det inte fungera.. tålamodet du nämde..stämmer på mig oxå..fniss...
    Oj, va du legat i ... bakat bröd.. Mmm.. låter gott med hembakat bröd. Själv är jag nog allergisk mot bakning.. jag bakar aldrig för när jag gör det slutar det alltid på samma sätt.. Katastrof.. fniss...
    Men förr älskade jag matlagning & bakning. Gick en utbildning i det i skolan.. men tröttnade sen.. Jag vill tacka dig än en gång för din andra blogg =) Älskar att vara där & surra runt. Läser ofta det du fick fram om mig!!!
    Önskar dig en fin Torsdag & jag hoppas du får en lugn sådan!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  8. Måste bara börja med att skriva...
    VILKEN KANONBILD du tagit där på träden i solen!!!!! WOW!

    Och det där med datorer ja....dom är jättebra...NÄR DOM FUNKAR SOM DOM SKA!
    Tålamodet är ju lixom inte alltid som det ska när man pysslar med dom däringa "burkarna"...Hehe!

    Och du! Ta det nu lugnt när du ska ut i trafiken!
    Kram på dej från en som är på ett "sjujädrans" humör i dag....Hrmmm!

    //Söstra di

    SvaraRadera
  9. Hejsan i vinterkvällen!
    Ja, solen får gärna finnas varje dag nu så snön kan bli ett mine blott ;)
    MEN, i morgon kommer det mer snö !

    Ha en underbar kväll!

    Kramen!

    SvaraRadera
  10. Maria; Visst blir man kär i katter... Hur sjutton skulle man kunna låta bli??? (Även om dom hotas med nedspolning i toan emellanåt, he, he)...
    Nog är det gott med nybakat bröd!!! Men jag gör inget åt det hela förrän frysen är alldeles tom :-)... Krävs liksom lite nödsituation för att jag ska ta mig för något...
    Benet är väl lite själv göra och själv ha... Borde givetvis inte plumsat ut i all snö och "livräddat" hundarna... Men Nalle blev jätterädd och då blir det som det blir :-)!

    Ha det gott och hoppas att våren kommer - helst imorgon ;-)!
    Kramen till dig!!!

    ********************************

    Jenny; Bilden blev nog rätt bra, va?! Även en blind höna osv...

    Och nä! Ska INTE ut med Missilenbilen innan måndag i alla fall... Är måttligt road av det där benet. Höger ben och höger arm. Inte lustigt att man känner sig alldeles sne, ha, ha!

    Verkar inte som om det var min dator denna gången. Sickan hade visst också haft lite trubbel med blogger igår... Men nog tycker jag att det SKA fungera. Gillar inte krångel med sånt här! Tror alltid att det är jag som har dabbat mig och att jag ska bli tvungen att ringa till sonen och erkänna att jag "har gjort bort mig - igen".

    Kramen, söstra mi

    ******************************

    diagnosPTSD; Hejsan du! Ja, nu kan våren gott komma... Jäklar vad trött jag är på snö!
    Men tänk så skönt när det väl BLIR vår!!!

    Ha det gott!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  11. Tina; Inbillar mig att jag sparar en massa pengar på att baka bröd själv... Fast när ungarna kommer inser jag att det är rätt oekonomiskt, hi ,hi!

    Och den andra bloggen har jag ständigt dåligt samvete för... Borde verkligen uppdatera. Men jag är så trött nu; vintern tär verkligen på en. Men en annan dag ska jag ;-)!

    Kramen på sig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!