Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 13 april 2010

Inga bildbevis

Är lite osams med min kamera.
Den har fått för sig att göra av med batterierna snabbare än jag hinner fotografera. Eller, fotografera är väl att ta i; med lite tur ta bilder där man ser vad det föreställer är betydligt närmare sanningen.

Nu var jag ute och försökte föreviga mina mödosamt ihopräfsade lövhögar. Men bildbevis kommer en annan dag. När batterierna är laddade igen. OM nu bilderna ligger kvar i den förbenade kameran, förstås.

Var på bibblan och i stan och handlade igår.
När jag kom hem bestämde jag mig för att löven skulle räfsas.
Det var dumt gjort!
Fick ont i både rygg och skalle och gick och la mig jättejättetidigt.

Idag trodde jag att jag skulle en massa (varför tror man sånt, egentligen???), men det är ju dan efter handlandet och räfsandet före, så det var dömt att misslyckas.
Får väl sätta mig och glo på TVn en stund ikväll...
Och hoppas på att Nalle inte har kommit åt att äta något lurt ute idag.

Inatt var vi ute (det var -3 och KALLT) och vimsade en stund. Jag iklädd pyjamas och stora vinterjackan och kängor. Nalle iklädd sitt koppel (vill inte jaga hund socknen runt mitt i natten!!!) och med bästa tiggarminen på sig utifall att matten skulle ha någon levergodis eller frolicring med sig ut. Hade jag inte. Inte klockan mitt i natten. För såna utflykter ska inte uppmuntras! Tycker jag!
Uffe sov när vi gick ut och sov när vi kom in. Blev bara sådär lite lojt irriterad av att det knölades med täcke och viftades och muttrades.
Tur att någon i huset har god nattsömn!!!


5 kommentarer:

  1. räfsa löv..? det vet jag inget om!
    Kanske på en månad i bästa fall.

    Är fortfarande i valet och kvalet om jag vill åka mer skidor....

    Varför är ni ute och vimsar mitt i natten?!
    Förkyl er inte!
    Ta hand om sig!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Nä såna nattliga eskapader kan man klara sig utan.
    Hoppas ryggen bättrar sig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. hugan; Räfsa löv är ingen favoritsysselsättning. I all synnerhet när det rör sig om ganska många kubikmeter eklöv...
    Och ute och vimsar om nätterna gör man när lillhunden smäller i sig olämpliga tingestar han hittar ute nu när snön är borta. Han är helt makalös på att nosa upp en massa skrutt!

    Kramen på sig och sköt om dig!

    ****************************

    imse; Ja, jag har haft en föreläsning för herr Nalle Hund idag, så förhoppningsvis har han tagit lärdom av detta mycket välformulerade förmaningstal :-)!

    Kramelikram och sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Å!!! Vilket underbart hus du har på bilden!! Är det där du bor??
    Va duktig du är som räffsat & fixat!! Det har inte jag.. suck.. men jag borde verkligen. Jag läser överallt om alla energiska som städar & pysslar & jag är helt slut & orkar inte ens tänka tanken..suck.. fniss... men det lär inte springa sin väg & ingen lär ju göra det åt mig.. så det ligger kvar =))..( tyvärr...
    Du får vila din rygg vännen.
    Va rädd om dig. Tycker sååå mycket om dig!! Glöm aldrig det!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Tina; Än så länge ligger hälften av löven kvar och hälften i högar lite här och var... Det lär ta sin tid innan jag har flyttat iväg eländet. Herrejisses, vad löv det blir när man har ekar och lönnar runt gården.
    Men lite isänder så går det nog!

    Har tagit det väldans lugnt idag! Får väl köra varannandagskrattning, ha, ha!

    Sköt om dig, vännen! Och detsamma; tycker mycket om dig också!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!