Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 30 november 2011

Dag 334...


Har lyckats få en liten aning fart idag...
I "slömotion", men har faktiskt uträttat lite..

I stora staden och handlat... 
Dammsugit och varit på långpromenix med UffeUlfUfot...
Lagat mat.
Ska diska. Jojomen! Ska jag!

Men funderar (simultankapaciteten funkar idag, kan tänka och göra samtidigt!!!) på om det inte vore bättre om den där förkylningen (eller vad fasen det är), som ligger på lur, bröt ut, så den helt enkelt försvinner i tomma intet.


För det är skitjobbigt att traska omkring och känna sig så där halvrisig (räcker med att se halvrisig UT som normaltillstånd) och trött och dessutom ha ont i hjärncellen och känna sig allmänt eländig och febrig...

Och så blir ju allt så jäkla invecklat och svårutvecklat när man ska försöka reda ut huru och varföre när hjärnan känns som bomullsvadd...
Varför jag ägnar mig åt sånt???
Tja; antar att jag inte kan låta bli.
Det är antagligen medfött...
Precis som min märkliga förmåga att misstolka somligas uttalanden.
Och sedan grubbla halvt ihjäl mig på vad människan egentligen menade...
Troligen långt ifrån det jag trodde, i alla fall...

Disk och två panodil och lite vila står som nästa punkt på dagordningen...
Imorgon är det 1:a december.
Julstjärnorna är fortfarande alldeles försvunna...
Jakten fortsätter...

2 kommentarer:

  1. Du har ju fått gjort massor på en enda dag!!
    Har inte kommit upp i hälften ens... :(
    Men hörrödu? Hur stor vind HAR du egentligen? Hoppas Du hittar Dina julstjärnor för dom behövs ju nu i mörkret.. :)

    Det där med att ha "en förmåga att misstolka somligas uttalanden"???
    DET tror jag att jag har förklaringen på!
    För jag tror nämligen att när man blivit utsatt för lögn och förtal och skitsnack tidigare i sitt liv (och för några av oss ett antal gånger dessutom)....Ja, då VÅGAR MAN INTE annat än att vara på sin vakt. Rädda att bli sårade och "uthängda" igen. Därav den där misstolknings-överdosen. Tror jag...

    Kram på dej i skogen och leta nu opp dom där julstjärnorna!
    Pöss!

    SvaraRadera
  2. Moj; Har inte ens grejerna på vinden, utan i en klädkammare... Och helt puts väck är dom, julstjärnorna. Det hela är MYCKET mystiskt!!! Men jag har ett par elljusstakar och får väl vara nöjd med det. (Fast jag kan inte låta bli att leta ;)!!)

    Tror att det där med misstolkningarna är en kombination av "någons" förmåga att uttrycka sig försiktigt och min osäkerhet och känsla av att inte riktigt duga... Halva vägen var vore kanske en lösning :))...

    Pössochkram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!