Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 18 augusti 2008

Knyckt på uppmaning...

... av Jenny. Något alla borde tänka på och försöka stoppa! Nog borde det gå om vi är många som säger vad vi tycker, eller hur?!





Vet du, matte, solen gick ner
och ingenting alls, jag ser nu mer
tänk om den dumma räven mej tar
glad är jag, att en matte jag har....
tänk om ingen öppnat för mej
tänk om inte jag hade, just dej
att få lite mat och kärlek är gott
men ej alla katter har dragit "rätt lott"
tänk på dom katter som lämnas helt ena
får sitta och skrika i natten den sena
undrar var matte och husse har farit
borta så länge, dom har aldrig varit
stugan är låst och hösten är här
-Kom snälla Ni, och håll mej så när.
Jag fryser och skakar, så kall är min tass.
Och magen den skriker och kurrar, så pass
Säj mej, du snälla, vad gjorde jag fel
I somras så gav jag dej massor med kel
Vi lekte i gräset och allt var så bra
Säj varför, är allt så konstigt i da´...


"sommarkatten" döper vi denna till...

Skrivet och diktat av Jenny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!