Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 1 mars 2010

Snö - igen... *dundersuck*

Igår skådade vi gruset och idag skådar vi snön...

Har varit nere i Dalum och bibliotekat mig.
Kan säga att det tog tiiiiiid att köra ner.

Men konstaterade när jag kom så långt som till 46:an att den stora vägen var sämre plogad än vår lilla väg, så handlandet får faktiskt vänta till en annan dag.
En eloge till den/dom som har plogat här!!! 

Var allt en aningens aning skrajsen när jag körde hem, för det blåste och snön drev på vägen. Inte helt lätt att veta vilket som var väg och vilket som var dike/åker/nåt annat.
Allt var vitt, vitt, vitt...

Nu blir det till att plumsa ut och se om posten har tagit sig fram...
Ett annat alternativ är väl att ringa till "grannen tvärs över vägen" och fråga om det har kommit någon post än...
Lite synd om Nalle och mig att plumsa så långt i onödan.
Tycker jag...
Uffe är lite trött idag, så jag tror inte att han är så pigg på att gå två gånger till postlådan han heller...

Tja, nån gång ska väl till och med jag inse att den bekvämaste utvägen är den bästa.
Har ju normalt en förmåga att krångla till saker och ting...
Fullständigt i onödan för det mesta...
Och fy, så jäkla trött jag blir på mig!!!
Att man aldrig lär sig???
Nä, nu letar jag rätt på telefonnumret till "grannen tvärs över vägen" och hör med dom om dom har sett någon gul postbil...
Det är ju gubevars reklamdag idag, så nåt ligger det nog i lådan, om nu den stackars postisen har tagit sig fram.
Troligen något jag inte vill ha, men det kan ju vara bra att ha lite att tända i pannan med, ha, ha!

Ha det gott och kör försiktigt om ni ger er ut!
Bättre att komma fram för sent än inte alls!!!



5 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Suck.. jag håller med dig. Så jäkla trist väder... hade varit skönt att kunna gå i ide =)
    Hoppas du fick in posten =))
    Tack fina du för alla dina fina hälsningar!! Du värmer mig ska du veta!!!
    Ha en fin kväll, själv ska jag i säng TIDIGT!!! Så trött..Zzzzz..
    Varm kram till dig fina vän!
    Tina

    SvaraRadera
  2. När ska denna vinter GE SEJ!?!?!?!??

    Man hinner ju knappt börja glädjas åt snösmält och takdropp förrän det fryser på igen så det blir isbana överallt?!

    Och så en och annan snöflinga UPPEPÅ ishalkan så man helst inte SER det hala....)))):
    Jaja...i dag skiner solen från en knallblå himmel i alla fall. Men det gäller ju att se var man placerar fötter och däck!
    Gå försiktigt och kör försiktigt!

    Kramis på dej!
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Här har snön börjat smälta bort nu, och det med en rasande fart de senaste tre dagarna!

    Som boende på västkusten har jag ofta önskat mig vitare vintrar istället för gråslask, men nu inser jag att längre norrut vill jag nog inte bo. Fint med snö, men oj vad fort jag tröttnade på alla snövallar. Bättre att välja att åka norrut någon vecka om året om man vill uppleva "riktig" vinter :)

    Kram och ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Tina; Jag har fått snöallergi!!! Bombsäkert!!!!!

    Ha det gott och var rädd om dig!
    Kramen!!!

    **********************************

    Jenny; Det vore väl bra om det bleve lite vår så att vi kunde träffas... Saknar dig/er!!!

    Var försiktig när du är ute och promenixar själv du! Halkskydd ÄR bra (fast det erkänner jag ALDRIG för ungarna, ha, ha).

    Kramen, söstra mi!

    ***********************************

    Dittodattan; Bor ju lite mer inåt landet, så vi har fått snö så vi tiger, så att säga... Herrjösses, vad trött man blir på det!
    Särskilt när det blir tjafs om plogning och sånt...

    Ha det bra och sköt om dig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  5. Snöallergi var ordet!

    Kram!
    Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!