Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 19 mars 2010

Väder-spå-katt???


När Mjauritz ligger så här inser jag att det regnar ute...
Undrar om han är lite väderkänslig, den lille filuren?



Hämtade mitt nya glidlakan idag... Syns det nån skillnad?
Anar att det inte behövs några "ledtrådar" i detta fallet....
Kan tänka mig att det kommer att bli en viss skillnad mellan det gamla och det nya... Milt sagt!!!
Så fick jag "ge mig" och leta upp broddarna idag. Har ju inte några skridskor och eftersom det är is överallt här insåg jag att det var lika bra att ta till "dubbarna"... Men säg det inte till nån!!! Har ju alltid hävdat att det bara är gamla tanter (och gubbar) som använder såna där... Pinsamt om någon som har hört mig skrävla om att jag klarar mig utan "spikskor" får nys om detta!

Har gjort rent hos fjäderfäna och nu propsar Uffe och Nalle på promenad.
Så det ska väl halkas omkring lite här innan vi (jag) ska fixa middag.
Resten av görandet skjuter jag upp tills imorgon.

Blev alldeles jättetrött av turen in till stan och letandet efter det där jäkla hjälpmedelsförrådet... Det fanns inte där det fanns sist jag hämtade något... kan inte saker och ting bara få vara som dom är? Blir alldeles snurrig av alla omflyttningar och omorganisationer överallt.

Börjar jag bli gammal nu, tro???

Tycker jag känner igen det där "låt allt vara som det alltid har varit"... 
Fast när mamma och pappa sa så tyckte jag allt att dom var ganska mossiga...
Och nu är det jag som trumpetar och är mossig, ha, ha!!!
Fast det är rätt ok det också !

Ha en fin fredag och sköt om er!!!



8 kommentarer:

  1. Nej men det är kloka och förståndiga människor som använder broddar. Så det så.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du sköna underbara!!!
    Du är ju bara så underbar!! =) Blir alltid så glad av dina inlägg.. fniss.. du har sån underbar humor =)
    Jag håller med dig om detta att allt ska flyttas & ändras så man hittar ingenting..suck.. det ska vara på samma plats som det alltid varit !!!
    Önskar dig en fin helg & hoppas du mår bra & att din vecka varit fin!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. imse; Ska hädanefter titulera mig klok och förståndig (fast jag tror inte att någon i bekantskapskretsen går på det...).
    Men det är allt rätt skönt att INTE halka omkull ;-)!

    Ha det gott!
    Kram!

    ********************************

    Tina; Om DU kan tycka att det är bra om det är "som vanligt" får jag väl ta tillbaka det där med gamlingarna, ha, ha!
    Ha det jättegott, vännen, och sköt om dig!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Ja enig .. la ting være der de skal være .. :o)

    Har brukt brodder i maaange år jeg nå .. orker ikke bry meg om jeg er gammel nok eller ikke .. haha ..
    Vet bare at jeg synes det er &%"#( vondt å falle på isen ..

    Kos deg i helga - klem!!

    SvaraRadera
  5. Lakanen ser ju sexiga ut, men steppskorna..... Annacarin

    SvaraRadera
  6. ojsansa vilka lakan..! ;)

    jag är tantigare än dig, jag har små rara skor med in/utfällbara broddar, det du! :D

    Ha en urskön fredagskväll nu!
    kram på dej

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!!!

    Självklart skall allt vara som vanligt, det är ju nödvändigt för oss med teflonminne haha.
    Å broddar är bra mycket bättre än att ligga på sjukhus med något brutet, hur skulle det gå för djuren då. Det skulle verkligen inte bli bra eller hur ;P. Å vad djuren skulle bli ledsna.
    Hoppas du får en jätte fin helg med mycket issmältning ;o)
    Kram på sig!!

    Anniqua

    SvaraRadera
  8. Torilpia; Broddar är helt klart en bra grej om man inte vill drutta omkull, men liiiite töntstämpel är det allt på dom... Åtminstone dom jag har ;-)...

    Ha det gott och sköt om dig!
    Kramen!!!

    *******************************

    Annacarin; Lakanen är nog mer "sjukhusmässiga" än sexiga... Ska försöka komma ihåg att ta en bild på "nästan-färdigbäddad" säng sedan...
    Och skorna ser för j*vliga ut... Det är därför dom är utsedda till "broddskor", he, he!

    Kramen på sig!!!

    ***************************

    Hugan; Hmmm, låter mer praktiskt med infällbara broddar än dessa knöliga grejer jag har... Får väl satsa på att hitta såna dojor till nästa år (kanske)...
    Ang. lakanen, se kommentar till Annacarin... Bild kommer (eventuellt)

    Kramen och ha en fin helg!!!

    *******************************

    Anniqua; Tror djuren skulle tycka om att få lite semester från "surmatten". Frågan är väl bara VEM som skulle ta över matandet och kattlådeskottande och hundpromenader... En aning knivigt. Får väl använda broddar tills jag kommer på vem jag ska utnyttja till detta tvivelaktiga nöje (åtminstone kattlådeskottandet är väldigt tvivelsktigt som nöje betraktat!).

    Och nej; teflonminne är inte bra när det gäller att hitta saker som borde vara på ett ställe men är på ett annat... Virrig är bara förnamnet på hur man blir av letande efter försvunna lokaler...

    Mycket snösmältning är beställt och nog har det försvunnit en del inatt :-)!!! Härligt!!!
    "På en byväg om våren är det lerigt och dant...."

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!