Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 5 februari 2014

Onsdag. Är det...


Och jag inser att min viktuppgång sedan foteländet började krångla är en liten aning överdriven. 
Och att det är dags att verkligen göra något åt det. 
Frågan är bara hur?

Gymmet? Jo, men jag kan ju inte hårdträna för den där f*rbannade fibron. Gör jag för mycket kan jag inte röra mig alls på flera dagar. 
Och ute är det halt. Lite snabbare promenader är väl inte direkt vad man ger sig på. Halk/jordbävningsrisken avhåller mig från såna experiment.  Förresten är jag så gammal nu att benbrott är något jag måste ta med i beräkningen om jag nu känner att jag vill prova på att drumla omkull. 
Verkar onödigt *tycker*...

Antar att det bara är att skära ner på tröstätande.  Lite i alla fall. 
Det finns ju nyttigare saker än kakor att tugga på. Om man nu måste tugga. 
Ibland måste man det. 
När man är lite ledsen och känner sig alldeles ensam.


Nåja; å andra sidan är det ju ingen mer än jag som ser förfallet ;)....
Kan ju satsa på lite "luftiga" kläder till sommaren. Eller stanna inomhus och tröstäta...

3 kommentarer:

  1. Ja,a Tugga, det måste man allt.. Dra ner på tröstätandet det går inte.. Vad har man då får nöjen =)
    Kram, från en som också tröstäter..

    SvaraRadera
  2. Man kunde kanske gå över till morötter? *tveksam*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä usch så tråkigt.. det kan man då inte kalla tröst ;)

      Radera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!