Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 23 mars 2013

Hundvakt... någon???


Blodtrycket nere på fotoperationsgodkänd nivå.
Enligt vårdcentralen. Vad ortopeden säger vet man ju inte. 
Kan tänka mig att dom tycker det ligger lite för högt ännu...

Vågar inte ringa till operationsavdelningen ännu. Måste ju lösa problemet med var Uffe ska vara under den tiden jag inte kan gå ordentligt. Ont i fossingen har jag och opereras vill jag, men Ufot måste ju få gå ut även om jag inte kan gå.... 

Sånt här är då inte blodtryckssänkande ett dugg!!!!!!!

Någon som kan,(eller som känner någon som kan) tänka sig att ta hand om ett styck galen vovve några veckor, medan matten linkar med kryckor??? En mycket ringa ersättning utlovas ;)!


Alla förslag mottages med tacksamhet!!!!!!!!!!!

Påpekas bör väl att jag inte har möjlighet att köra mer än ett par mil i dagens läge, foten håller liksom inte längre än så och efter operationen lär det dröja innan jag kan komma någon längre sträcka... Så jag kan inte "leverera" honom utan hjälp... 
AVSKYR att inte kunna själv. I trotsåldern fortfarande... "Kan själv" är ett mantra i hushållet....
Och helst vill jag ju ha mitt Ufo i närheten... OM jag nu skulle kunna övertala någon att skjutsa mig så att jag kan få träffa honom lite nu och då... Han är lite vanebildande den där jycken... 

Hundpensionat är nog inget alternativ. Det var lääänge sedan Uffe blev vaccinerad och nu har han "knölar", så jag vågar inte ge mig på att vaccinera honom... Dessutom tror jag inte att jag har möjlighet att lösa ut honom :)... Kostar ju en del på såna "hotell"... Och då är det ju rätt meningslöst det hela...


Och den där sjukgymnastiken jag såg fram emot blev det inget med denna veckan. Det visade sig att det var en "sjuk gymnast" jag var bokad hos. Typ influensa-med-feber-a-la-hög-sjuk...  Bara att hoppas att hon blir frisk snart!
Känner att jag behöver lite hjälp med mitt "snedbelastade jag"....

Fast mitt i eländet gör jag nog lite framsteg... Erkänner ju för sjutton att jag behöver hjälp! Inte dåligt! Faktiskt snudd på ett världens åttonde (underverk)... 

Ja, ja.. Nu ska det linkas en runda med den där vanebildande pälsbollen.... I sakta mak. I solen. Jodå; sol är det, men kallt som attan. Hoppas det inte blåser...

Ha en jättefin lördag/helg!




Ps
-1,2 + blåst + öppna fält = kalltomörona  *konstaterar*

2 kommentarer:

  1. Du gör reklam för Holidaylettings här på sidan och det är min bild som är med:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ??? Ser inte det... Men det känns helt ok att göra reklam för dig ;)!

      Radera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!