Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 17 mars 2013

Vet inte om...

... jag ska skratta eller gråta...

 Pappan hade tydligen vaknat tidigt imorse och satt igång att "fibbla" med sin mobiltelefon.
Hörde hur han rasslade omkring, men han fattade nog inte att han hade ringt upp...
Bestämde mig för att lägga mig på sussesidan igen och försöka sova en liten stund till..
Men icke sa nicke.
På tjugo minuter hann gamle far ringa till min mobil fem gånger.
Utan att märka det själv, antagligen...
Försökte ringa tillbaka, men då svarade han inte.
Tror att han har "fibblat" bort ringsignalen...
I och för sig inte första gången det händer.
Demens är en fruktansvärd sjukdom.


Och eftersom M-ett och Mjauritz ansåg att matten var alldeles vaken var det bara att ge sig och stiga upp och ge herrarna mat, sig själv medicin, Uffehunden promenad...
Men det var tyst och lugnt ute tidigt på söndagsmorgonen.
Inte ett liv så långt ögat kunde nå...
Alla andra sov skönhetssömn.
Inte för att jag tror det hjälper på "skönheten" men sova hade jag också behövt!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Har ju fått låna hem en mätare och ska ta trycket ett par gånger om dagen fram till onsdag, så den där mätmanicken ska återbördas till vårdcentralen.
Positivt är att jag ser att blodtrycket sjunker!
Om det nu inte är något fel på just denna apparaturen.
Eller om jag sätter den där klämgrejan fel på nåt sätt.
Men OM det inte är fel på apparaten och jag gör rätt så sjunker blodtrycket :)!

O-positivt är att jag oroar mig grön för hur fasen jag ska göra med UffeHund om/när jag äntligen får operera min onda fot.
Lill-M kan antagligen inte ta hand om honom. Verkar som om han får en praktikplats och det innebär att han inte kan gå hem och ta ut vovven på dagarna...
Resten av barnaskaran har inga som helst möjligheter att ta hand om honom. Ufot alltså...
Och det är ju fråga om flera veckor när jag inte kommer att kunna gå med kraken.

Bara att konstatera;
Är det inte det ena är det det andra...
Men antar att det löser sig på ett eller annat sätt...

Var sjutton är den där vinstlotten med dom där miljonerna man kan vinna????
Hittelön utlovas ;)!

4 kommentarer:

  1. Du vet att jag ställer upp om jag kan, men just nu fick jag en snilleblixt. Tror du att vi skulle stå ut med varandra i flera veckor? Kom hit vettja. Katterna måste väl någon av grannarna mata?! Annacarin

    SvaraRadera
  2. Erbjudandet är frestande, men måste dels vara här för efterkontroller o fortsatt sjukgymnastik och dels kan kissarna inte vara ensamma hemma så länge... Inte ens med passning. Dom är ju innekatter numera. Hade dom kunnat vara ute hade det varit en annan femma...
    Kan ju för övrigt inte köra mer än ett par mil som läget är nu och sen blir det noll och intet...
    Bara att fortsätta fundera..... (osar det bränt vet du varför ;)....)
    Kramenom bästaste du!!!

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt när di gamle bli skröpliga o minnet sviker :(
    Man vill baskemej dra i bromsen o hels lägga i backen oxå.. men inget kan man göra..

    Fast den däringa vinstlotten.. jo, det sägs att det är jackpott på bingolotto nu.. hon kanske borde pröva det =)
    Ha det o lycka till med lott, ufo alltihopa.. Kram

    SvaraRadera
  4. Jo; nog vill man dra i bromsen, alltid... Men det är nog bara att gilla läget...

    Tja, får väl överväga inköp av lott. En annan dag...

    Och tack!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!