Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 14 september 2013

Dessa f*rbannade...


.. höstförkylningar som trillar över en bara så där...
Vaknade förra söndagen med världens halsont. Svalde och och svalde och halsen blåvärkte.. Dan gick i halvsovandets tecken...

Tog mig till stan på måndagen och vacklade in på bilverkstan och lämnade nyckel med tillhörande bil och traskade till apoteket medan killarna kollade på vad som behövde göras och räknade ut hur mycket det hela skulle kosta.

Konstaterade att någon resa till pappan var utesluten med tanke på alla baciller jag spred omkring mig, så jag bestämde mig för att köra ner bilen på tisdagen  och hämta den en annan dag. Tog lillsaaben och körde hem. Låååååångsamt, mycket lååååångsamt...

Granne K agerade taxi både på tisdagen och torsdagen. Bra grannar är som sagt bra att ha :)!

Hämtade "sparbössan" gjorde jag. På torsdagen. Löste ut den förgrömmade bilen. för 1709:-... Nåja, nu är den fin inunder. Tectylad och svetsad och....Hoppas jag, för jag tänker ta mig attan inte lägga mig och kika...
Kan nog vara bra att ha det gjort innan vintern. I god tid innan vintern, så att säga...

Har försökt fördriva tiden mellan hostattackerna med pyssel här hemma. Typ fönsterputsning, gardinstrykning, ångrande av gardinupphängning och medföljande byte mellan rum av gardiner och överkast (kan man soppa till det bör man göra det!).
Har äntligen fått upp tavlorna jag fick med från Hultsfred. Tog några månader, men nu hänger dom där..

Idag har balkongen fått en liiiiten höststädning. Glasbordet och stolarna har förpassats till källarens djup och kommer förmodligen aldrig mer upp till den balkongen. Avgjort för stora möbler för en minibalkong. Eller i alla fall smal sådan. Eller också är det jag som har fel inställning till balkonger. Kan vara så...

Känns i alla fall jätteskönt att den värsta hostan har lagt sig, nästa vecka åker jag till pappa. Han har hunnit med att vara på rymmen och ramla denna veckan. Hoppas nästa vecka blir lugnare...

Imorgon tänkte jag att jag skulle hälsa på bästaste fd granne K.
Och nästa helg ska jag träffa M. I Falköping. Halva vägen var tycker jag låter rättvist... Fika ska vi göra. Och prata. Det är vi bevisat bra på :)... Så det blir nog himla kul!

Hektisk vecka blir det... Eller hektisk och hektisk... Tror det blir en bra vecka! Kan jag behöva efter allt febrande och hostande och snorande! Tycker jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!