Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 3 september 2014

Jodå...


.... vissa saker ordnar sig. Med goda grannars hjälp! Kattnätet är på plats. Granne B och jag fixade det i måndags, så nu är min värld rutig igen :)


Vissa andra saker är sig välgörande lika. Fast i något "mildare" tappning.
Har varit i stan idag. Parkerade vid ICA.  Gick upp till apoteket och fixade lite medikamenter.  Strosade lite på gågatan och kikade.  Gick ner till bilen för att hämta mina kassar och lägga in apoteksinköpen.  Tänkte att det var bäst att försöka starta bilen.  Så det försökte jag. Det gick inte. Blev tvärförbannad och slet upp motorhuven. Lät den stå öppen fem minuter eller så och ägnade mig åt att studera motorn. Tror jag har lokaliserat växellägesgivaren. Men har inte köpt någon kylspray än, så det experimentet får vänta. Försökte starta igen, och minsann, bileländet hoppade igång. In på ICA och handlade lite mjölk och sånt,  ut och (yes!!!)startade bilen och körde hem. Vågade inte fresta med att stanna vid Lidl också... Är kanske lite feg ;)....

När jag kom hem kunde jag konstatera att hyresvärdshelvetet var här med sina äckelpäckelhundar. Tänkte passa på att gå ut när gubbjäklarna for iväg för att äta (ellervadfandomgörnärdomfariväg). Visade sig att dom hade lämnat hundarna här. Utan någon som helst uppsikt. En bunden i en lyktstolpe mitt i solen och den andra lös.
Jag hade ont i halsen när jag kom in. RÖT åt hundrackarn när den kom rusande "för att leka" med raggen rakt upp... Uffe var givetvis sur, men sa inget. Bara drog och ville nog ge sig på den andra hunden. Men Uffe är tolv och ett halvt år och hans leder är inte helt ok, så att ge sig in i slagsmål med fyrtio kilo idiothund är inte smart. Tycker jag. Och ibland får det bli som jag tycker! Banne mig!
Undrade när jag kom in om barnen på dagis var ute när jag ryade åt den där galna jycken... Använde nog ord som inte är så lämpliga för små barnaöron ;)...
Nåja, bara att hoppas att dom har hört sånt förut. I annat fall har dom fått något att fundera på...

Nu är det nog dags för lite vila för både matte och hund innan kvällsrundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!