Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 17 oktober 2014

Grubblerier...

... är det i lilla lägenheten i Hössna...

I tisdags var jag hos tandläkaren. Fick den avbitna tanden lagad (för lånade pengar...). Kom hem och, jomenvisst, kände att det var en tand till som värkte duktigt. Antar att den liksom övertrumfades av den där avbitna rackaren...
Kände då att NÄÄÄÄ, har inte råd inte ork vill inte...
Tänkte att det nog fick vara så här. Man KAN faktiskt tugga på "fel" sida om man bara anstränger sig lite ;)...

MEN;
Igår fick jag post. Räkningar, det är den tiden i månaden. Men det fanns ett brev också. Med ett kort och pengar. Men vem det är ifrån vet jag inte. Ingen aning...
Poststämpat i Nässjö var det i alla fall. Men icke en ledtråd till vem som har skickat det...
Snacka om att hjärncellen går på högvarv... Och nej; jag fyller inte år nu. (Tror inte jag tänker göra det sedan heller, börjar bli för många på nåt vis...)

Kan säga att jag både grät och skrattade och bekräftade Uffehundens misstankar om att matten är spritt språngande galen ;).



Men fick så att säga blodad tand (hehe) och ringde till käftis (efter samtal med långivaren) och beställde tid. På tisdag klockan tolv ska jag infinna mig (på darriga ben) och kolla alla gaddarna och i synnerhet den onda.
Känner mig otroligt modig som vågade ringa.
Nu blir det nervös väntan på att det ska bli dags. Igen. Men det är väl lika bra att smida medan järnet är varmt, eller nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!