Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 21 oktober 2012

Det artar sig...

... ljusnar i öster, börjar skönja ljuset i tunneln osv. ...

Och det är ju så att;

Även om man emellanåt funderar på sanningen i detta påstående...

Är fullständigt slut och åtminstone halvdöd.
Men konstaterar att detta blir riktigt bra när det bara blir färdigt.
Och varm är jag ju :)...

Har varit mycket nu. Väldigt mycket.
Fd hyresvärden har liksom gjort sitt för att försöka stjälpa mig. Han har uppenbarligen en skruv lös den... Men nu är nyckeln återlämnad och jag vill inte se fanskapet mer!!! Hårda ord, men jag menar det!!!
Fy fasen vad en del människor är elaka!!! Och sen när dom har drivit en till att bli så förbannad att man faktiskt säger sitt hjärtas mening (med en hel del svorddomar; var i affekt, skäms inte!) gör "en pudel" och fjäskar... URK!!! NÄÄÄ! Sånt står inte högt i kurs här, inte!

Men här, i min lilla lägenhet, börjar det bli lite ordning till slut. Har en hel del kvar att göra och en del grejer är som uppslukade av jorden... Bland annat min klockradio. Hur den nu har kunnat försvinna??? L påstår att det kan vara lika bra... Lite konstig inställning, kan jag tycka :).... Men han har ju sina idéer den mannen *L*...
Men att min duk till köksbordet tycks ha gått upp i rök retar mig lite... Nåja; har ju fler, men hade väl föreställt mig att det var den jag ville ha... Å andra sidan har jag fått ompröva rätt mycket nu. Saker är större/mindre än jag trodde och får inte plats/blir alldeles fel där jag trodde att dom skulle vara. Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig...

UffeUlfUfot har fått en promenadkompis (ja; jag också förstås) här i huset... Bor en jättetrevlig vovve på bottenvåningen. Matten till nämnda vovve är också väldans sjysst och är villig att visa promenadvägar och rundor att gå...
Vi var ute bortåt en timme i torsdags kväll och gick. Och tänk så kul att få sällskap någon gång nu och då på hundpromenixerna! Uppskattas!!
Måste säga att jag känner mig rätt hemma redan!!!
Trodde nog att jag skulle känna lite stress av att bo så här, man hör ju när det går folk i trappan och det är allt lite trafik här (speciellt om mornarna; dagis tvärsöver gatan, skola längre ner), men konstigt nog känns det som om det inte angår mig. Efter två mornar hörde jag inte bilarna, och det där "springet" i trappen hör jag inte heller. Lite lyhört är det nog här, men grannen inunder har meddelat att det är ok att pôjkarna katt galopperar här :))... Överhuvudtaget är stämningen i huset väldigt avslappnad och god. Grannarna mittöver vill uppenbarligen bara vara ifred och det är jag alldeles nöjd med. Vill ju jag också (även om jag, till skillnad från vissa, är väluppfostrad och svarar på tilltal, hehe)...  "Hundpromenadgrannen" B är inte sån där så att hon "hänger sig" på en...

Pôjkarna har funnit sig väl tillrätta och börjar hitta på lite bus... Imorse plundrade dom en godisskål *suck*... Inte för att dom var sugna på kola, mer att det var urkul att "spela kolahockey" i hallen... Klockan sju en söndagsmorgon (????)... Var och en blir salig på sin tro (eller nåt...)

Och nu ska jag väl fortsätta med allt det där måstandet... Lär nog inte göra alltförmycket väsen av mig här den närmsta tiden...
Det ÄR jobbigt att flytta!!!

6 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt men fr.o.m. nu kan det bara bli bättre. Bara det! :D
    Nu får du sakta återhämtar dig. Allt annat kan vänta. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Det blir bättre och bättre :))...
      Syns snart? Saaaaknar dig!!!

      Storkramen!

      Radera
  2. Låter skönt att du överlevde;-)) Det ÄR jobbigt att flytta, fy fan säger jag bara... Jag vet när jag flyttade till huset vi hade, strykjärnet var borta i 9 månader! Så du hittar nog dina bortsprungna saker även om det kan ta tid!
    Var det i Huskvarna du bodde nu? jag bor ju egentligen inte så långt bort, bara 4,5 mil ungefär!
    Hoppas du kommer att fortsätta trivas, jag älskar när det är lite avslappnad trivsel, att det är okej att man hörs men att ändå ingen för ett j*a liv.
    Ha det gött, KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att jag har överlevt *L*... Känns lite som om man "går utanpå sig själv" stundvis, men jag trivs och går här och pysslar och traskar ut mina rundor med Ufot...
      Och nej; det blev inte Huskvarna, det blev Hössna utanför Ulricehamn. Har väl sisådär fyra-fem mil in till Jönköping...
      Ska bli intressant att se om allt det där saknade dyker upp - och var, haha... Spänning i tillvaron ;)!

      Ha det bäst! KRAM tebax!!!

      Radera
  3. Svar
    1. Tur att du ringde, så att jag vet varför du har "hakat upp dig"!
      Och NEJ... Fattar inte heller varför det inte går att kommententera stundvis... Märkligt är det!!!

      Kramenom!!!

      Radera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!