Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 20 april 2014

En del grannar är bra att ha :)!


Som grannen på andra sidan parkeringsplatsen. Han erbjöd sig att tvätta min bil för en smärre summa. Det har han gjort idag. Summan får han en annan dag. Jag körde dit Lillsaaben och gick hem och drack en kopp kaffe, ringde till pappan (jobbigt, blev rena snurren alltihop), kollade ut genom fönstret lite nu och då och plötsligt ringde det på dörren och bilnyckeln blev inlämnad och en glänsande vit liten Saab står nere på sin alldeles egna parkeringsplats.

Skönt att jag slapp att göra det själv. Har ont i  ischiasnerven. Men kan gå och stå och ligga. Och det är ju en fördel. Det är sittandet som inte riktigt funkar. Men det är bättre idag än igår, så imorgon är det nog över för den här gången.



Strålande sol är det i alla fall, varmt ute.
Uffe klarar visst inte riktigt av det hela, han är trött! Men å andra sidan är han ju lite till åren kommen, så han reagerar kanske lite som sin "morfarhusse"... Blir trött och virrig.

Nåja; nu ska här inte göras så mycket en stund och sedan sätter vi (dvs jag) fart igen. Hund ska ut och mat ska fixas.
Eftersom det är påsk har jag bestämt mig för hemgjord pizza ;)... Känner mig lyckligt obstinat! Gör som jag vill! Så det så!

Ha en fin fortsättning på påsken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!