Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 2 april 2014

Tidiga morgonutflykter..



... är inte min melodi.
Har varit på vårdcentralen för provtagning idag. Tio över åtta.  "Svältande"...  Nåja, utan mat sen tio igårkväll. Illa nog.
Men jag kom i tid.
Uffe fick åka med och var bilvakt medan jag blev stungen, vägd och mätt. Har tydligen krympt. Både på höjden och bredden. Försöker bestämma mig för om det är bra eller helt förkastligt.
Inbillade mig att jag skulle till affären efter detta. Det skulle jag inte.  Var vrålhungrig och alldeles yr i skallen. Värre än vanligt,  alltså.
Åkte raka spåret hem och fixade frukost till mig och stackars Uffehund.
Tyckte han (Uffe) var ovanligt tjurig, men tänkte (i den mån jag tänkte alls) att det nog berodde på totalt omändrade och knäppiga rutiner. Klockan elva i förmiddags märkte jag att jag hade glömt att ta av den stackars hunden hans sele. Är stämplad som världens sämsta matte idag. Blir nog knepigt att få tillbaka statusen som "någorlunda godtagbar matte i brist på annat"...
Livet som hundägare är inte helt enkelt alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!