Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 7 april 2014

Har varit på...


... läkarbesök.
Var lite orolig innan. Ja, lite är kanske en underdrift... Ni vet det där med att träffa nya läkare.. Det kan vara lite knepigt. Man får dra hela sjukdomshistorien igen och dessutom komma ihåg det som har tillkommit sen sist man frekventerade såna inrättningar som vårdcentraler. Det händer ju inte för ofta. Borde ha hänt i december. Senast. Liksom.

Nåja; blodtrycket ligger lite högre än det borde trots medicinering. Och jag tycker nog inte att det är så konstigt, eftersom det är klart stressrelaterat. Och jag är stressad. Det är så mycket runt omkring mig som jag inte kan påverka och det är i högsta grad stressande...
Oro för pappan, oro för ekonomin (öhh; alltså den där som inte finns), retar mig på röken som sipprar in i lägenheten (slipper ju liksom inte ifrån den) och en massa annat som snor runt i skallen på mig.

Och jo; jag är mycket medveten om att det finns dom som har det betydligt värre än jag. Och att det finns dom som klarar av sina liv bättre och med gott humör i tid och otid. Men jag är jag och jag reagerar tydligen med högt blodtryck, extra eländes värk, klåda som heter duga, en och annan panikångestattack (för ofta för min smak!!!).

Men den här doktorinnan tog mig på allvar, utan att jag behövde få något sammanbrott. Kunde lugnt och sakligt konstatera att det är så här och hon skrev (utan att påpeka att jag skulle bli beroende) ut ångestdämpande att ta vid behov (vi kom överens om att det förmodligen räcker att det finns hemma), värktabletter att ta vid behov (vill helst inte, men när det gör så pass ont att man nästan kräks är det nog dags), något för klådan.

Ska besöka "hälsorummet" på vårdcentralen några gånger och mäta blodtrycket och lämna en lapp till doktorn. I bästa fall slipper jag på det viset den där 24-timmars-mätningen. För det var ganska hemskt. Tyckte jag.... Och så får vi se om jag behöver ändra min medicinering.

Nåväl; har lyckats få ner sommardäcken till lille bilen och imorgon bär det av för byte. Ska räkna kronor och ören och se om jag orkar åka in till apoteket och hämta medikamenterna. Kan nog vara bra att ha dom hemma vid händelse av värk. Typ...

Och nu är det bara att inse att det är dags för kvällsrundan... Egentligen vill jag inte. Men slipper nog inte ifrån det. Har en Uffehund som står här och ser ut som om han tänker börja tugga på mig... Huvaligen! Avgår.NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!