Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 17 augusti 2014

Det blir inte ofta...

... det skrivs här...

Kan inte skylla på tidsbrist. Tid är det enda jag har...
Bil har jag inte - ännu... Den står på verkstan fortfarande. Verkar knepigt att hitta felet. Ringde ner i onsdags och sa till dom att dom måste varmköra den. Det är nämligen när den är varm den krånglar... Det hade dom tydligen inte tänkt på. Fast jag har talat om att den alltid startar utan mankemang härhemma när den har stått några dagar... Karlar alltså!!!! Allt ska man behöva precisera och förklara...
Tack gode gud för att jag inte har någon sådan (karl, alltså) i hushållet... Även om Uffehund snarkar som ett helt mudderverk så att jag undrar ibland...
Men nog saknar jag lillsaaben... Riktigt mycket saknar jag den...

Balkongen är fortfarande förbjudet område. Katterna är fortfarande lite sura.
De nya grannarna är fortfarande trevliga och håller sig för sig själva, men hälsar glatt när vi stöter ihop i trappen eller ser varandra ute.
En granne i andra huset flyttar. Ska bli intressant att se vad vi får för ny granne där. Spänning i tillvaron.. Om man inte begär för mycket av den. Tillvaron, alltså.
En granne (min favoritgranne B) packar för fullt och är på väg till nytt boende.
Det regnar.

Har ägnat mig åt att knappa in de första räkningarna för månaden... Kul. Eller nä... Alltid lika eländigt lite kvar av det där som ser så bra ut innan man börjar dra ifrån det som måste betalas...

Och så är det snart dags för riksdagsval. Skulle egentligen varit på något slags valupptakt för V i stan idag. Men dels har jag ingen bil, dels städade jag igår. Så jag har faktiskt så pass ont att jag känner att jag inte vill sitta bland en massa folk och vara artig och uppföra mig.
När jag får så där ont kan jag inte sitta stilla. Hoppar upp och ner och vrider och kanar på stolen... Inte särskilt gångbart om man ska vara social och sitta och äta ihop med andra... Det ger liksom ett lätt nervöst och stressat intryck ;) ...
Stannar hemma och svär som en borstbindare istället... Får väl försöka hänga med på någon annan aktivitet... En annan dag. Blir säkert fler tillfällen!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!