Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 24 december 2007

Julafton

Så konstigt det känns att "fira" jul alldeles själv... Inte helt fel, det är inte så jag menar, men ovant! Hade i och för sig besök en stund på eftermiddagen, men i övrigt har det varit väldigt lugnt här. Menageriet har uppfört sig väl, inga blomkrukor har åkt på golvet och i stort sett ingen mat "stulen"... Det sistnämnda kan väl kanske bero på att det inte har stått någon mat framme eftersom det inte har serverats något direkt "julbord" idag. Väntar med det till annandagen, då M, T och M (son, svärdotter och dotter) kommer. Då är vi ju flera som kan "vakta" maten också :-)!

Men lite märkligt är det att "den däringa" tomten tycks ha glömt bort Flårekulla helt och hållet. Undrar om det är så, att det inte finns några snälla mattar, eller för den delen hundar eller katter, på det här stället? Vi som har kämpat så, åtminstone igår, med att åtminstone försöka undvika dom allra värsta våldsamheterna, som att skrika i högan sky för något sånt där fånigt, som att katten Lukas försöker ta all mat för "lille" Hubert, eller att Uffe Hund vill ta in traktorn (typ stor) på baksidan att gräva ner för framtida behov. Eller, som sagt välta ner blomkrukor (om man är katt), slå i dörrar bara för att man är förb....d (om man är människa). Får väl satsa på att det blir en extra tur för tomten på annandagen, helst med mycket utdelande av klappar.

Men jag tror att han (eller hon; tomten alltså) har varit en liten tur i både Borås och Skövde, förhoppningsvis i Limmared också :-)(det är där mina "barn" befinner sig idag). Att han har varit i Slite på Gotland vet jag, och där var han tydligen i förtid, för "morfarhusse" ringde igår och hade redan fått julklapp! En del förser sig :-), men det är han väl värd, min pappa!

Nu ska jag återgå till mitt lite stillsamma firande en stund innan det är dags för en extra tur med Uffe (han har käkat lite julskinka, blev mycket vattendrickande efter det).

Så passar jag på att önska alla eventuella besökare en god fortsättning på julen!!!

6 kommentarer:

  1. Glada, vilsamma helger och ett nytt år fyllt av bus och njutning!

    önskar
    h.

    SvaraRadera
  2. ja alltså henry: http://www.goldkette.se - (svårt att lämna kommentar annat än som "anonym" =(

    h.

    SvaraRadera
  3. Får önska dig detsamma!
    Misstänker att Uffe Hund och katt-gänget kommer att stå för "buset" och att njutningen kommer att bestå i lugnet efter "tossigheterna" menageriet hittar på :-)!

    (Ska försöka luska i det där med kommentarerna, verkar lite konstigt att det inte ska gå att välja identitet...Får fråga "supporten" mammamia efter helgerna :-).)

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en God Fortsättning på julhelgen!

    /Caroline

    SvaraRadera
  5. Visst kan det kännas lite konstigt med en ensam jul.
    Själv besökte jag mina föräldrar men åkte hem ganska tidigt. Sjönk ner i soffan framför TV:n och tänkte titta på Lasse Åberg men somnade
    Hoppas att tomten hittade dig till slut
    God Fortsättning
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jodå! "tomtarna" kom allt idag :-) och utdelningen blev god!
    Trevligt med lite sällskap efter eremit-livet... Och så hade dom mat med sig också! Härligt!!!
    God fortsättning själv!
    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!