Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 29 december 2007

Slut på eremit-livet

Ja, så var ordningen återställd... Eller o-ordningen kanske?! Att man kan bli så bortskämd så fort! Det ÄR lättare att plocka efter "bara mig" än att plocka efter både mig och sonen... Vet inte hur många som har läst "Ensamma mamman" av Cecilia Torudd, men hon slår allt huvudet på spiken emellanåt :-). Det är ju det här med smulor...

Och så är det nytt år snart. Fast det blir väl inte så stor skillnad för oss (hoppas jag). Men det skulle ju vara suveränt om det löste sig med sonens praktikplats... Ja, praktikplatsen finns ju, men arbetstiderna och skolskjutstiderna går liksom inte ihop. Så vårt hopp står nu till att någon vänlig själ har ett rum att hyra ut till den studerande gymnasieeleven med praktikplats på UBAB. Enligt skolans kurator har vi "rätt till" inackoderingsstöd eftersom arbetstiderna inte går ihop med skolskjutsen. Men att hitta ett rum så här i all hast... Inte helt lätt!!! Och inte känner jag någon i Timmele heller... Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man hade "kontakter", något som jag tycker att man inte ska behöva ha egentligen. Men i dagens samhälle tror jag att det är det som räknas. Det borde inte vara så, men det är nog på det viset...

Har suttit och stirrat på kontoutdragen från banken och fakturorna som ska betalas... Visst är det märkligt att så många pengar blir till ingenting när man har räknat ifrån det som måste betalas? Hyra, telefon, el, försäkringar ... Mycket pengar blir det när man lägger ihop allt. Och inte blir det över till lite roligare onödor... Men december och januari är ena "dyra" månader.
Men nåt tuggben till Uffe Hund ska det väl kunna bli, om han nu inte är lite sparsam med julklappsbenen han fick av dotter M. Men som det ser ut idag lär det inte finnas mycket kvar till nästa år :-)!

Önskar alla GOTT NYTT ÅR!!!

7 kommentarer:

  1. Kan meddela att "ensam pappa" int har det mkt lättare. Det är märkligt vad sker och ting sprider sig.
    Kan tyv inte hjälpa till med boende i Timmele. Känner ingen där
    Du har helt rätt i det där om kontakter. ALLT går ut på att känna rätt personer. Det statliga systemet fungerar inte.
    Det är så sant som det är sagt:
    "Det är alldeles för mycket månad kvar i slutet av pengarna"

    SvaraRadera
  2. Inte för det hjälper, men nog är det rätt skönt att veta att man inte är ensam om att ha det "risigt" med pengar?
    Brukar trösta mig med att jag är RIK som har barnen, djuren och vännerna! DET är värt allt!!! Tänk vad hemskt det vore utan dom...

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År till dig och de dina!

    SvaraRadera
  4. Året tycks sluta med minivinter.
    2 minusgrader här.
    Hundem kom in med RENA tassar !!!
    Gott Nytt År
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag bestämde mig för att för en gångs skull lita på väderrapporten och väntade med att städa tills idag. Just med tanke på det här med rena tassar :-)!
    Gott Nytt År!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. God fortsättning!!!

    *KRAM*

    PS.vi sköt raketer utan att skada oss:-)

    SvaraRadera
  7. Skönt att raket-skjutning kan ske utan blodspillan :-)...
    Jag slocknade som vanligt framför TVn (den fåtöljen är verkligen ro-givande *L*) och vaknade frusen och eländig vid elva-tiden. Men då tyckte både Uffe Hund och jag att det var lika bra att koja "på riktigt", så vi sussade gott vid tolvslaget :-). Sämre kan man ha det!!! God fortsättning till er, "allahopa"!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!