Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 26 september 2011

Dag 268... (tror jag...)

Försöker förbereda pappan på att det kommer extra "besök" från hemtjänsten imorgon.
Ska visst vara någon slags utvärdering...
Lite olyckligt att det troligen kör ihop sig med min hemresa.
Men det löser sig säkert. Brukar ju inte ta så lång tid sånt där...
Får bara se till att jag har packat ihop och burit ut mina grejer till bilen innan damen från soc dyker upp...

Idag har vi i alla fall uträttat en hel del.
Visserligen med en massa konstiga förvecklingar och bortläggande och undanstoppande av papper och grejer som vi skulle ha med oss till banken.
Ja; inte var det jag som försökte "förskingra" papprena... Men pappa blev nog lite trötter och fick för sig att kånka tillbaka hela högen till det "vanliga stället".. Bara det att vi skulle till bankfacket med en del försäkringspapper och sånt. Och då kan det ju vara rätt bra att ha med sig nämnda papper när man nu ska lägga eländena i facket. Kan jag tycka... Far verkade ha glömt hela upplägget... (Ytterligare en sak som gör mig läskigt bekymrad)
Lite småjobbigt blev det att fixa räkningarna och min mage gick i spinn när jag insåg att detta blir ett av dom STORA problemen i framtiden.
 
Dessutom har vi handlat, varit på apoteket, postat räkningarna, kuskat bort till järnaffären och sett till att betala en faktura där.
Och så har jag passat på att träffa vännen M och varit ute och traskat en riktig långrunda!
Behövde verkligen både röra på mig och få frisk luft och komma härifrån en stund...
Pappan sov medan jag var borta och var nog rätt nöjd med att slippa "tjatdotera" en stund *L*...

 
Just nu sitter pappa och TVsover (härmed bevisat varifrån jag har ärvt det beteendet *flinar*) och jag sitter och funderar på om jag borde göra något mer innan jag ger mig och lägger mig och läser en av de många pocketböcker min syster hade lämnat till mig här...

Och känner mig vansinnigt ambivalent!!!
Vill vara här med älskade far; 
vill vara på ön med ö-gubben (ett par dagar i alla fall; tror inte han står ut längre än så, kraken, hehe); 
vill hem till mitt eget (även om jag är dötrött på själva huset och allt jobb det är där)...

Herrejisses, vad livet är krångligt numera!!!!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar en lösning som gör att du är nära din pappa. Försår att det inte är lätt att veta vilket ben man ska stå på, ens föräldrar ska ju finnas alltid och inte vara sjuka... Hoppas det löser sig, KRAM!

    SvaraRadera
  2. Renée; Nja; flytta åt Hultsfredshållet finns liksom inte på kartan för min del... Och jag har ju barn och barnbarn här. Så det blir väl till att åka. Fast man känner sig splittrad, det gör man... Barn o barnbarn här; pappa där; och så i pereferin ö-gubben på ön... Många hötappar är det :)...
    Nåja; det lär väl lösa sig så småningom detta också...

    KRAM till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!