Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 6 maj 2012

Tiiiid tog det, men...


... nu är det färdigstädat... Och tvättat.
Men tvätten får vara kvar ute,. nu ger jag mig!!!

Så kan det bli när man mitt i vimsandet blir avbruten av telefonen och utkommenderad på lite "äventyr"...
Struntade i städandet i fredags och åkte iväg och glodde på ishockey (resultatet gick mig förbi; intresset för hockey är i mitt fall noll), slog ihjäl flugor och pimplade två (2) glas vin. Levererade dessutom en trappstegspall och boken jag lånade förra gången jag var och hälsade på.
Och jo; kom ta mig sjutton ihåg att ta med mig min medicin. Kors i taket...

Haft besök av fd granne K idag. Alltså; bästaste K är en PÄRLA!!! Ufots promenadsnöre hade nämligen gett upp (flexikoppel) och K visste att hon hade ett liggande och kom hit med koppel och fikabröd!!
Såna vänner växer inte på träd, minsann. Det hade väl för övrigt sett märkligt ut... Undrar varifrån alla konstiga uttryck kommer - egentligen...

Det är så tråkigt att K har flyttat... Tycker jag fortfarande.. Inte för det är så långt till Mullsjö. men det är det där med att komma iväg...
Och just nu vill jag inte köra med bilen för mycket. Lghsinnehavaren påstod nämligen bestämt att något har hänt med framvagnsinställningen (tror jag också, när jag tänker efter) när det byttes till sommardäck. Och nog tyckte jag att det skakade lite i ratten och lät lite konstigt dovt, men muttrarna satt som berget, så jag fick för mig att jag nog inbillade mig i vanlig ordning.
Men jag ska ringa ner och höra med däckfirman om dom kan tänka sig att kolla upp det hela. Bestämt mig för att helt enkelt "spela dum" (inte så svårt i mitt fall, haha) och låtsas att jag inte begriper ett dugg... Lättare att få hjälp då. Alla gillar att vara den där som vet och kan. Med risk för att vara fördomsfull; särskilt killar/gubbar gillar att vara den där som kan.. Och jag skiter i vilket, bara det blir ok med lille Missilenbilen..
Så har jag lite sysselsättningsterapi nästa vecka också...

Och kanske jag rent av glömmer att fundera på allt huru och varföre...
En stund i alla fall...


(och dom bilderna jag hade tänkt peta in här får nog vara där dom är. tror min dator har fått samarbetssvårigheter igen. roligt? näää!!! snarare irriterande i högsta grad!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!