Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 2 maj 2012

Egentligen...


... gick det riktigt bra hos doktorn. Äntligen har han kommit på (tror vi) vad det är för jäkla bacillusk som spökar omkring.
Och i och med detta sattes det in dunderantibiotika.
Så nu känner jag mig lite lätt illamående och har blivit väldigt fäst vid min toalett... Vill inte befinna mig för långt ifrån den..
Å andra sidan är ju detta något övergående, övriga sjukdomssymptom har minskat betydligt på bara två dagar.
 HURRA!!!
Så helt underbart att känna hur man, trots lite magkramper och illamående, faktiskt blir bättre efter ett halvår med trötthet och allt det andra...

När jag nu ändå var hos "farbror doktorn" passade jag på att pipa lite om dom där "kärringvallningarna" jag har om nätterna. För det är ju trevligt om man kan sova lite någon gång. Vaknar först av att jag har ont (har troligen vänt mig på "fel" sätt) och sedan för att jag känner att jag "kokar"...

Nu visar det sig att om man, som jag, har haft migrän med aura i sån omfattning som jag har haft (många turer till vårdcentralen för hävande av migränanfall har det varit genom åren), ligger man i riskzonen för stroke. Har förmodligen haft flera småblödningar i hjärnan redan. Inget som är livshotande på något sätt, men att sätta in östrogen vore rena mordet, ansåg herr doktor.
Försökte påpeka att det nog inte var någon fara, ont krut förgås välan inte av lite östrogen heller, Och för övrigt har jag ju inte så mycket migrän nu. Men det var lönlöst... (Tänk att det finns dom som lika envetna som jag?! Förundrad!!!)
Får väl fortsätta svettas mig halvt fördärvad om nätterna i fortsättningen också... *suck*...
Nåja; man kan inte få allt (i vissa fall ingenting) och det går väl över det också (får jag hoppas).


Och nu tänker jag chansa på att jag klarar att sitta en stund ute vid lilla bordet och läsa... Det är ju för sjutton strålande sol ute och det vore dumt att inte få lite nytta av den :))!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!