Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 3 september 2012

Näääää...

... nu tycker jag att det räcker!
Faktiskt tycker jag det! Har fått nog! Vill inte vara med! Går i strejk...
Eller hade gjort det om det hade hjälpt...

Var i Borås idag. På ortopedmottagningen. Bästa M ställde upp och körde. Och det var nog bra det, för attan så ont en fossing kan göra.
Ännu värre var att hr dr bestämt hävdade att operation blir av nöden tvungen. Och att det blir åtta veckor på kryckor till efterrätt.

Hur sjutton ska man kunna gå på kryckor ihop med en Uffehund då??? Verkar väl rätt kört...
Och var i hela friden ska jag göra av honom medan jag stapplar omkring och försöker att inte gå någonstans alls (gillar INTE idén med kryckor, inte alls... Kan inte gå med såna; har försökt. Funkar inte!!)

Lyckades med viss möda övertyga doktorn om att jag inte kan ens tänka "operation" innan flytten är klar.

Tror jag lägger ner hela verksamheten ett tag..
Det blev liksom lite mycket det här...

Orkar inte med mig själv, ännu mindre mer bekymmer för hur jag ska reda ut allt. Tyckte nog det räckte med alla funderingar på hur jag ska lösa det med flytt och pengar till det och allt skräp och... ja, allt det där.

Nu ska det funderas på hur jag ska fixa hundpromenader också... Och handlande och...
Nääää; fy f*n!!!!!!!!!!! (Sk*tfot!!! tycker jag!!!)

*jagfårvaragnällignärdetblirsåhärsådetså*

6 kommentarer:

  1. Han på öa kanske vill va lite husse ;)

    SvaraRadera
  2. "Hanpåöa" har redan en styck Molly och är sjukskriven efter stroke som han råkade ut för i januari i år... Annars hade det ju varit en bra lösning... Men tror inte att han klarar att vingla omkring med TVÅ galna jyckar :))...

    SvaraRadera
  3. Kan du inte be att få låna en elrulle så länge medans du har gips? Då skulle du ju kunna gå med hunden. Det enda man kanske kan behöva är ett flexikoppel, vanliga koppel kan bli lite korta när man sitter fast i en stol. Hör gärna med arbetsterapeuten i din kommun. Hoppas det löser sig! KRAM

    SvaraRadera
  4. Tror inte denna operationen anses så pass "svår" att det kan bli tal om att få låna såna finesser :)... Men jag ska ringa och höra vad jag kan få för hjälp... Hade inte ens tänkt tanken på arbetsterapeut... Tack för att du påminde mig om att dom finns *L*!!!

    Bamsekramen!!!

    SvaraRadera
  5. Vadå "elrulle"? Det räcker väl med vad som helst som rullar, sedan fixar väl Uffe resten....?

    SvaraRadera
  6. Måste lära honom lite trafikvett i så fall... Börjar inse att det är en hel del att tänka på om jag ska få detta att fungera... En jäkla massa om man ska vara noga....

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!