Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 12 december 2012

Tror...


... ta mig sjutton jag tar en av varje :)!!!

Vet inte om det är vintern i allmänhet eller bara jag i synnerhet, men attan så trött jag har varit idag.
Och dessutom virrig!!!

Ja, ja... Jag menar alltså värre än vanligt.

Och läser lappar om tvättider som fan läser bibeln...
Trodde jag skulle tvätta idag.
 Plockade ihop och sorterade i all hast igårkväll.
Jag skulle INTE tvätta idag.
Nädå!
Det är imorgon jag ska ge mig ner till tvättstugan.
Men å andra sidan fick jag städat idag.
 Eller fick och fick. 
Gjorde alldeles själv.
Men hundpromenadpauser.
Den mitt på dan i sällskap av granne K och hennes Smulan...
Det finns helt klart vissa fördelar med att bo här!!!

Och så har jag köpt soffor. Som ska hämtas på söndag. Om allt går som det ska. Och inte säljaren ångrar sig. Man vet ju aldrig... Man ska ju som bekant inte ropa hej förrän man har ett bäcken (eller hur det var).
Hjälp med kärra och kånkande får jag av bästa M och hennes man.
Jojominsann...

Såna vänner växer inte på trän. 
Och jag har ett antal såna där jättegoa, snälla, omtänksamma, underbara människor som finns där när jag minst anar det!
Och nej; inte fasen förtjänar jag det... Men det är inte alltid livet är rättvist ;))...

Har alltså (i bästa fall) köpt en soffa till vardagsrummet och en soffa till *detvetesjutton*...  För i mitt lilla, lilla vardagsrum får det banne mig inte rum mer än EN ynka liiiiten soffa...
Killen som vill sälja dessa begagnade tvåsittssoffor i skinn ville inte gå med på att sälja bara en...
Så granne B har varit snäll och lånat ut en styck nyckel till ett "extra förråd" som finns längst in i källarens djup och där får soffa två bo tills jag har bestämt mig för vad jag ska göra med den.
Kanske kan sälja den, rentav??

Lägger väl ut en bild när vi har kommit så långt. 
Om det nu blir av... 
Har med tiden blivit rätt skeptisk till folk som säljer/köper via annons... 
Är alltså lite skeptisk mot mig ;)...
 Troligen med rätta!!!... 

Kanske rentav kan sälja den via FB eller bloggen... Gäller att ta vara på alla tillfällen, hehe...

Sitter och funderar på om det kanske är dags att ta kvällspromenaden snart...
Men det är attan så kallt...
Om man föreställer sig att det serveras en kopp varm choklad och en knäckemacka med ost när man väl kommer in i värmen igen kanske det går lite lättare?
Visualiserar allt vad jag orkar...
(Men var fasen kom öa ifrån... Varm choklad var det ju...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!