Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 10 juni 2014

Troligen lite av dacapo



Att bo i hyreshus har sina "poänger". Särskilt när man har en hyresvärd som är fullständigt hjärncellsbefriad och försedd med två stora hundar som får springa lösa och en valp som får sitta bunden.
Ja, ja jag VET att jag upprepar mig... Tror jag har pipit om detta förut.

 Och huset/husen ska målas nu. Det tar tid. I all synnerhet när det ska "sparas" på material. Det skarvas bräder. Men det är klart; kan man nu spara en åttondels vindskiva så är det säkert en besparing på sisådär tjugo kronor. Om man inte räknar med tiden det tar att såga och mäta och.... För övrigt sparas det på färg också. ETT tunt, tunt lager blir det. Illgult. Kan nog bli en "Oscar" för tunn färgfilm. Vem vet?

Men det värsta är väl att min Uffehund blir påhoppad av dessa stora vovvar när vi går ut.
Försökte säga ifrån idag och förklarade pedagogiskt att min hund är 12 år gammal och har lite problem med lederna och att han givetvis försvarar mig när han (och jag) nu är laglydiga och använder koppel.Och i vilket fall som helst vill jag inte att andra hundar rusar fram till honom (och mig) helt utan anledning. Vi VILL inte hälsa på dom! Ta mig fasen!

Och nog borde koppeltvånget gälla även om vi bor i en yttepytteby? Finns ju folk som är rädda för hundar, finns hundar som hugger hej vilt om det kommer främmande hundar framrusande. Kanske i all synnerhet om dom kommer med raggen på ända och stormskäller... Men dom "vill bara leka" enligt den som borde se efter sina hundar. Kan meddela att han är ensam om att ens tro att det är så...

Den hjärncellsbefriade säger att han har full koll på hundarna. Högst upp på en byggnadsställning (huset har två våningar) när hundarna är på andra sidan huset. Visst verkar det betryggande???

Lyckades reta upp mig ordentligt och röt "NEJ" när bjässarna kom rusande. Måste ha låtit rätt skräckinjagande för dom vände... Jag har fortfarande ont i halsen ;)...

Surkärringen har rutit! UGH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!