Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 25 juli 2014

Utan...

... bil får jag försmäkta här några dagar...
I förgår hände det igen. Detta att bilen helt enkelt inte ville säga så mycket som flasklock (eller ens brumma lite) när jag försökte starta efter att ha varit och handlat. Först en gång utanför det nyöppnade Dollar Store. På en parkering med sol, bara sol, massor av sol. Ringde M och hon skulle komma. Fifflade med bilen medan jag väntade och plötsligt hoppade den igång. Avbokade skjutsen hem. Åkte och tankade. Bilen startade när jag skulle därifrån. Lätt som en plätt.
Då detta upprepades när jag hade varit och uträttat ytterligare ett ärende, trodde jag i min enfald att det inte var någon fara längre.
Men, det var det. Gick makligt in på ICA och köpte lite mat och andra nödvändigheter och traskar ut och inbillar mig att nu får jag komma hem. Tror biljäkeln flinade åt mig när den vägrade att ge ett knyst ifrån sig - igen.
Nytt samtal till M och jodå, stackaren slänger sig i bilen -igen - och kommer susande. Ringde Securitas och fick tag i en sur snubbe som hävdade att bilen inte kunde stå där i flera veckor.  Blev förbannad och talade om att han skulle upplysa parkeringsvakterna att jag hade tillstånd att stå där tills jag kunde få hjälp att få bort bilen och att jag la en lapp i framrutan om detta faktum. I 27 graders värme och med en bil som gör som den vill blir man inte snäll. Inte ett dugg.
Hem och plocka undan varorna, ut med hunden, lunch med telefonen i näven och leta osemestrande bilverkstäder. Fick till slut tag på en, som tydligen ska vara den nya auktoriserade saabverkstaden i stan och telefonnummer till bärgare, om bilen inte gick att starta.
Ner till stan igen, fick liv i bilen, bort till verkstan,  blåser in där strax innan stängningsdags och lämnar bil och nyckel...
Ber en bön att dom kan hitta felet och att det inte kostar multum. Har ågren för hur fan jag ska kunna lösa ut bilen, men vet att jag i värsta fall får låna pengar av min väninna A. Tumhåller för att jag ska vara med bil nästa vecka.
Nu är det för övrigt så varmt så jag vill bara lägga mig ner och ofinnas...
Anar att det finns fler som känner så.




Uppdatering; Sent igår eftermiddag (det är lördag idag ;) ) ringde dom från saabverkstaden.  Och nej, dom kunde inte hitta något fel... Men så här kan jag ju inte ha det. Rätt som det är går det kanske inte att starta alls. Inte ens efter någon timme eller så,,,  Och är man då en bit hemifrån blir det problem i den större skalan... Jävla skit!!!! Orkade inte ta mig för att åka ner och hämta eländet igår. Den får stå där tills på måndag. Väninna A tycker det ska satsas på en ny startmotor... Kan ju vara så att hon har rätt. Får väl begära kostnadsförslag från ett par ställen.... Trött, tröttare,  tröttast. ?.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!