Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 5 juli 2014

Varmt idag...

... ingen sol, men å andra sidan inget regn heller. Ibland får man vara tacksam för det lilla.
Blåser gör det (när gör det inte det här???), Uffe lider av värmen, jag vill bara sova och har dessutom en mage som är alldeles knäppig... Svullen och gör ont. Irriterande!!! Men det är nog säkert så att det har något krångligt, märkligt samband med den förbannade fibromyalgin. Verkar som om allt elände kommer av den. Fast jag tvivlar väl i och för sig. Men det är vad doktorn säger, när det dyker upp något nytt "ont"... Bekvämt att ha något att skylla på, kanske...

Fick sms från systern. Dom (hon och hennes man) hade varit här i trakten (Jönköping, knappa 4,5 mil från lilla Hössna) i onsdags och hämtat en båtkärra och då åkt vägen om pappan när dom skulle hem till Gotland igen. Han hade varit trött och sett väldigt liten och sliten ut. Känner väl att jag borde försöka åka iväg snart igen... Men får kolla ekonomi och känna efter hur måendet tänker bete sig först. Åka när man är så trött att man somnar sittande vid bordet är kanske en rätt kass idé...

Idag har vi tillbringat osedvanligt mycket tid i sängen. Jag och katterna i min säng (måste nog investera i en bredare; attan vad plats dom kan ta, dom små rackarna!) och Uffe i sin lilla hundbädd. Tror att han (Uffe) nog helst hade sett att det var jag som hade fått knö mig i hundbädden... Men se det finns gränser för vad en tokig matte tar sig för ;)!

För övrigt hittade jag en kul bild på en fb-sida


Kan man ju försöka trösta sig med...

Ha en fin lördagskväll och en god fortsättning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!