Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 1 juli 2014

För snart...


...två veckor sedan,  var vaktmästaren här och "kollade" duschblandaren. Den fungerade väldigt dåligt redan innan. Vattnet gick/går inte att ställa in. Det blev väl varmt. När vaktis hade fifflat med eländet var vattnet som lägst 43 grader. Är. För än har dom inte bytt ut den. Sandahls Fastighets AB i ett nötskal.
Skyller på att det är fem mil hit från deras "utgångspunkt". Verkar väldigt relevant i sammanhanget. Lite småbarnsligt sådär. Lite "villgärnahaettföretagmenintetaansvar".
Såvitt jag förstår har huset inte flyttat på sig sen den där knäppskallen tog över/köpte/what ever. Tror inte deras "kontor/lager/vad fasen" har makat sig några mil åt ena eller andra hållet heller...
Men jag tror så mycket...

Man övar upp sin kreativitet när man bor i deras fastigheter i alla fall.
Detta är det senaste i duschblandarväg. En lågbudgetvariant.
Inget för veklingar som mig. Min värk galopperar och lederna läääängtar efter en lååång lagom varm dusch...


Uppdatering; Igår 2/7 fick jag äntligen en ny duschblandare. Arbetstid knappa 5 minuter. På frågan om vaktmästaren hade provat att duscha i 43 gradigt vatten fick jag svaret att sånt ägnade han sig inte åt. Nä; men att deras hyresgäster som betalar duktigt i hyra får gör det...
Ja, ja! Nu vet jag ju att hädanefter ska det som ska anmälas ska anmälas skriftligt, företrädesvis via mail, sparas och vid behov skickas till hyresnämnden. Slut på tålamodet hos mig. Önskar bara att resten av hyresgästerna här kunde göra på samma sätt, ju fler desto bättre. Men det är väl som sagt önsketänkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!