Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 4 juli 2008

Aldrig mer...

... Knalleland i Borås när det är bortåt trettio grader varmt! Fast jag säger visst aldrig mer varje gång (dvs kanske fem *S*) jag har varit där. Det är lite rörigt, det stället, tycker jag. Jag har ingen aning om var bilen står, var jag har varit, var jag bör ha varit, osv... Tur att det inte är jag som är chaufför på dessa utflykter! Blir tillräckligt stressad av att åka med!!!

Men jag beundrar min bästa vän L! Hon gav sig in i röran med hästtransport (utan häst; att användas för att frakta en styck inköpt säng med sängbord), och backade och grejade. Jag hade banne mig inte fixat den turen med bara Missilen!
Inköpte i alla fall en "tjosseflöjs" att använda på vår vilda vattenslang så att den förhoppningsvis blir något "tamare"... Man kan tydligen få vattnet att sprutta iväg i lite mer "bestämd form" med denna lilla greja. Så hela tjugo kronor la jag ut i det berömda Knalleland, ha,ha! Och inte hittade vi Catalog heller... Fast det var så varmt så letandet var väl inte precis så där intensivt...

Väl "hemma" i Ulricehamn väntade Missilen och sonen på mamman/matten. Inser att det här med AC är rätt OK. Trodde inte att det skulle göra sån skillnad som det faktiskt gör... Bilen var varm som en bakugn när vi startade, men vi kom bara en bit ifrån centrum innan det blev svalare i bilen. Så stannade vi i Timmele vid "vår" lilla ICA-butik och inhandlade det nödvändigaste (glass!!! bl.a) innan vi for hem till vårt lilla hem och våra stackars hundar.
Dom fick vara alldeles ensamma i hela fem timmar... Usch, vilken eländes matte dom har, krakarna!!! Men jag hade vett att skämmas (lite) och be om ursäkt och till och med fjäska lite, så det så!!! Och vid närmare eftertanke har dom nog haft det betydligt bättre hemma i ett svalt hus än vad vi hade det i en varm bil och ännu varmare, hemsk, inglasad gångbro... Och jo, det fanns hiss "för handikappade och folk med barnvagnar". I ena änden av bron satt den fast mitt i någonstans och i andra änden var det någon som hade använt hissen till toalett... Bläää! Att folk bara kan få för sig sånt???!!! Så denna Uffematte har klättrat i trappor också. Och har bestämt sig för att aldrig mer Knalleland (till nästa gång någon frågar om jag hänger med, ha,ha!)!

8 kommentarer:

  1. Ja du...stora köpmarknader är väl för härligt?????
    Precis vad såna som du o jag älskar! haha!
    Ha det gott i dag istället, vännen!
    //Kram, Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag kan riktigt känna pressen av allt folk!
    usch och fy!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Du har en nominering att hämta inne hos mig!
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  4. jenny o sickan; Om jag ska vara ärlig var det inte så där värst mycket folk i omlopp. Antagligen var det alldeles för varmt! Men folk som kör som om dom hade stulit både bilar och bensin (med tanke på literpriset kanske inte helt otroligt *S*) finns det gott om i Borås. Jag är väldigt skeptisk till att överhuvudtaget ge mig in i den stan med min lille bil!
    Och eftersom jag bor som jag gör, i skogens djup alldeles för mig själv (nästan jämt!) tycker jag att tre personer är en folksamling, ha,ha!

    Kramen till er!

    SvaraRadera
  5. Prova city i Borås nästa gång, där är mysigare att gå än på Knalleland tycker jag. Må gött!

    SvaraRadera
  6. minigrisen; Ja, nästa gång blir det ett besök där istället! Får väl passa på någon gång när dottern är "hemma", så hon kan följa med och hjälpa till att gå vilse :-) Våra "GPS" är inte så där värst uppdaterade; har en viss förmåga att "gå bort oss". Fast på det viset får man ju se en hel del som man hade missat annars, ha,ha!
    Må gôtt du också!

    SvaraRadera
  7. jo jag förstår dig till fullo!!
    skönt vara hemma i skogen igen då:)

    SvaraRadera
  8. huga; Tror att det är tanken på lugnet härute som gör att man står ut dom korta stunder man vistas i "röran"... Men det blir jobbigare och jobbigare för varje år det här med besök i "storstan". Jag blir riktigt stressad av det! Har nog blivit en riktig "hemmakatt" med åren... Hur ska detta sluta :-)?

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!