Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 18 juli 2008

Borde en massa...

...men ingenting blir gjort... Fast jag har faktiskt klippt gräset, även om det satt långt in. Gick och väntade på att det skulle börja regna så jag skulle kunna skylla på det, men inte sjutton regnar det när man skulle behöva lite undanflykter...




Så här ser det ut i tvättstugan (på ett ungefär)...




Förra veckan vek jag och plockade ihop tvätten, men denna veckan är jag tillbaka på ruta ett, så att säga.




Istället för att göra såna där tråkiga "måsten" har jag varit och hittat en mycket skamfilad vinbärsbuske... Nästan synd att säga "buske" det är mer ett par grenar som står där och ser lite vilsna ut. Men pippisarna fick i alla fall lite röda vinbär.



Fast Nalle trodde nog att det växte vinbär nere i jorden, för han bökade runt som attan... Och när man är en liten Nalle och stökar i myllan blir man lite jordig om nosen :-)




När vi kom in la Nalle beslag på Uffes tuggben och satte iväg uppför trappen för att gömma det. Hoppas att det inte ligger i TV-stolen igen! Det gör så jäkla ont när man dimper ner på dom däringa tuggbenen. "Ner som en pannkaka och upp som en.... lätt ilsken matte", kanske :-)

*************************************************************************************

Imorgon kommer min syster och svåger på besök. Vi träffas sällan eftersom dom bor på Gotland. Det vill ju till lite planering om man ska åka till och från ön...
Men det ska bli roligt att träffas; det var ett tag sedan! Och löfte om lite extra gott till lunchen fick jag! Vägen till mattens hjärta, osv...

Hittade lite klokord i en tidning;

"Läsning är för själen vad motion är för kroppen"

Eftersom jag inte kan skryta med att jag motionerar så där jätteflitigt tröstar jag mig numera med att min lilla själ får en sjuttiojäklars massa motion :-)
Man får glädja sig åt det lilla!!!

Ha en riktigt trevlig helg, alla!!!

9 kommentarer:

  1. Härligt att det finns fler än jag som väntar på regn för att ha nåt att skylla på. Bra formulerat.

    Tack för att du tittade in i min blogg.

    Så trevligt att se dina länkar där vi tycks ha en del gemensamma intressen.

    Så mycket djur du har. Du är RIK.
    Fantastisk färg på dvärpapegojan Kalle. Otroligt vacker.

    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Han e väl för go, den däringa Nalle-tjyven?
    Han ser MYCKET stolt ut i trappan med sitt nyknyckta byte....
    Inte dåligt att själen får motion, tycker jag!
    Själv är jag som bekant USEL på att läsa böcker.
    Så här får inte ens själen sitt...Haha!
    Hur går det med Kalle och hans avundsjuka?
    Har buren anlänt än? Hehe...Eller har han helt sonika flyttat in till Svante.
    Förresten...har Svanten lärt sej äta ur dom där "finskålarna" än, eller har matten fått "krypa till korset" och ta fram dom välbeprövade kopparna??

    Kram på dej, "söstra mi", så hörs vi säkert i morgon!
    Roligt att din "andra syster kommer och hälsar på!!
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. margus; Ja, jag har konstaterat att jag räknas nog som "fattig" rent ekonomiskt, men jag är ju rik som ett troll med tanke på mina djur och barn!
    Och visst är Kalle fin! Nu har han dessutom fått ett gult "pannband" så nu är han, om möjligt, ännu färggrannare! Fast kort på honom kan jag uppenbarligen bara glömma att ta... Han gömmer sig direkt när han ser kameran, den lille skämtaren! Men trägen vinner! Jag SKA ha en bild på unge herr Kalle MED "pannband" :-)!
    Ha en trevlig helg du oxå! /J

    Jenny; Här är rena kaoset! Buren har inte kommit, Kalle är sotis och tycker att jag är en sopa, Svante tvingade mig till att lägga frö och äggfoder i "grönsaksbyttan" som man hänger inne i buren och ratar helt enkelt allt som ligger i dom nya foderkopparna... Jäkla gamle fågel! Visst är han för härlig :-)? Nej, inte bryr jag mig om honom,inte (alla fingrar och tår i kors *S*). Tur att Rosa finns! Hon får mig att tro att det finns fåglar som är helt "normala"... Men så är hon ju tjej också :-)! Killar är besvärliga, ha, ha!

    Kram tebax "söstra mi"! Hörs imorgon! Suss gott (försök i alla fall!!!)

    SvaraRadera
  4. Usch för tvätten,det är ett evighetsgöra!

    Mysiga bilder på hundarna!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. sickan; Och idag har jag haft besök och inte "kunnat" tvätta och plocka, ha,ha! Så det får vara till en annan dag...

    Visst är lille Nalle "fotogenisk"?! Han blir jättebra på dom bilder jag lyckas ta "från rätt håll"... Har rätt många med Nalle- och Uffe-rumpor. Inte helt lyckat, men dom har så mycket på g jämt och jag hinner liksom inte riktigt med i svängarna :-)

    Kram på dig och sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. hehe tjenis kompis!! det satt långt in, det uttrycket känner jag igen!! men idag är min bil tvättad, en dag tog det att samla energi...ha så trevligt med gotlandssällskapet nu!
    kram

    SvaraRadera
  7. huga; Men det är bra att man är bra på något; även om det är att skjuta upp allt till en annan dag!

    Bilskrället behöver väl en tvätt - igen - men det tar jag en annan dag; biltvätt "sitter långt in" i min värld :-)! Förresten ösregnar det idag, så jag har något att skylla på!

    Vi hade tur med vädret igår - satt ute och fikade, i "skrytmöbeln":-) Avstressat kan man väl sammanfatta det hela! Och smörgåstårta hade dom med sig... Ibland blir det riktigt bra!

    Kram tebax!

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en skön kväll!
    kramen!

    SvaraRadera
  9. sickan; Har "gjort mitt" för dagen, så nu ska jag bara sitta och titta (sova)framför TVn en stund... Imorgon är det "på det" igen... Sonen ska till jobbet och jag får äran att skjutsa till bussen... Det är nackdelen med att bo i skogens djup detta att det inte finns någon bussförbindelse.

    Ha en riktigt skön kväll själv!
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!