Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 2 juni 2010

Äntligen!!!



Idag har jag äntligen "fått å mig" att fixa lite plantor till utekrukorna...
Rött och lite vitt blir det i år!
Det är ju val, gudbevars ...
Och jag går ju som bekant åt det mer röda hållet, ha, ha!

Det var allt rätt skönt att "loranga" den gamla ljungen! Något jag borde ha gjort för länge sedan. Men jag är jäkligt bra på att göra det mesta "en annan dag" ...
Och jag är glad för att jag är bra på något, he, he!

Nu gäller det bara att komma ihåg att dom här små rödisarna vill ha vatten lite nu och då också... Och dom vill nog inte vänta till en annan dag!!!




7 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Vad är det för plantor? Jag är sk-tdålig på såna där sommarblommor, så jag kan bara gissa. Tobaksplanta..? Jaså, inte det ;o)

    Ställ vattenkannan någonstans i farleden så att du mer eller mindre snubblar på den, då kommer du garanterat ihåg att vattna! :oD

    SvaraRadera
  2. Mycket fint. Mina sommarblommor blir itne planterade förrän efter studenten nästa vecka, för vis ka köra 70 mil och vara iväg i 4 dagar, så jag tycker att blommorna kan vänta innan de hamnar i mina fina krukor.

    Hoppas du får en fin dag i solen och inte glömmer ge dina nya vänner vatten.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Stjärnkraft; Jomen, nog tror jag att dom där i stora krukan är tobaksplantor. Sen påtade jag ner röda nejlikor i en annan kruka. Det som hänger på väggen (finns en till i en liten ampel) är en obestämd röd blomma :-). Två hängpelargoner investerade jag i också. Röda, förstås...
    Har satt vattenkannan på trappan. Tycker att jag borde se den, men f-n tro´t... Blir väldigt fort "hemmablind" och minnet är som ett såll (med mycket stora hål!)...
    Önskar att jag kunde uppbåda lite mer intresse och ork för trädgården, men det verkar liksom inte ligga för mig riktigt...

    Kramen!!!

    **********************************

    Cattis; Vi får väl se hur länge dom stackarna överlever här...
    Men det är roligt så länge det varar ;-)!

    Skojigt med studentfirande! Kör försiktig bara...

    Kramen och sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  4. åh vad söta blommor! bara jag piggnar till så ska jag åxå besöka en blomsterhandel!

    Vilken jättefin bild du har på dej och din mamma..

    ta hand om sej nu
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hugan; Ta hand om dig du också! Magäckelsjuka är minsann inget att leka med...

    Är mycket förtjust i bilden på mamma och mig. Hon var alldeles otroligt vacker; synd att inte det gick i arv :-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Fint du fått med alla blommor. Här står de fortfarande i sina tråg o väntar på att komma i balkonglådorna. Men jag kör lite med "varför göra idag det som kan skjutas upp till morgondagen" he, he.
    kram

    SvaraRadera
  7. Mia; Det är "bara" allt det där ogräset som borde rensas bort, sen blir det nog bra! Och ogräs är väl sånt man kan fixa "en annan dag" ;-)?

    Kramen till dig och alla djuren!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!