Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 27 juni 2010

Lugna! Ingen fara på taket...



Har ni känt doften av bränt fläsk idag, så är det bara en Uffematte som har legat och solat för första gången på flera år...

Tycker det borde flutit bort ett par kilo... Men troligen inte.
Varför jag gjorde det???
Ja, jisses om jag begrep det själv!
Inbillade mig väl att jag skulle känna mig piggare om jag fick lite färg på min blekfeta lekamen.
Nu är jag alldeles jättesnurrig i knoppen och trött så att ögona svider.
Trots att jag bara har legat alldeles utslagen ett bra tag.
Märkligt!!!

Vovvarna började hjälpa till i stor stil med att skugga matten, men tyckte förmodligen att det hela blev lite löjligt, så dom avgick till skuggigare nejder.
Ett klokt beslut, kan en lite vidbränd matte konstatera ...




7 kommentarer:

  1. Åh vad avunds jag blir! Skulle gärna ha lite bränt fläsk jag med :) Här har det blåst kalla vindar i total molnighet heeela bannade helgen.
    Som extra krydda på det så har jag varit dundersnuvig hela helgen åxå. Helt sanslöst underbar helg med andra ord. Det blir skönt att få arbeta imorrn igen.

    Ta en kall dusch så blir du nog svalare i skinnet ;-)
    Ha en skön afton i denna ljuva sommartid
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter underbart att ligga ute och njuta och låta grannarna lukta fläsk....

    Ha det bra vännen, gillar din blogg... har skrivit det förr, men skriver det igen.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Hugan; Idag ska här klippas gräs! Så inte behöver du vara avis idag, inte... Ja, gräs och gräs :-), mossa med lite insprängda grässtrån är väl närmare sanningen...

    Det blev inte så farligt bränt... Inte så att jag lider av det i alla fall. Och lite friskare ser man ju ut när man blir lite brun/röd i skinnet (konstigt!!!)...

    Försöker skicka lite sol till dig ;-)!

    Kramen!!!

    ********************************

    Cattis; Du är för snäll du! Blir jätteglad för att du gillar mina svamliga inlägg!!! TACK!!!
    Är oförlåtligt slarvig med att kommentera och läsa (och skriva inlägg) just nu... Det händer mycket märkliga saker här...
    Och idag får jag Änglabesök! Har skrivit lite om det på "mittikorten"... Det ska bli jättespännande!!!

    Kramen till dig och ha det bäst!!!

    SvaraRadera
  4. Du höll ut duktigt ändå tycker jag! Jag orkar bara ligga 15 minuter sen är jag less. Men så är jag vit som ett spöke också...
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Annica; He,he... Klarade (nog) hela trettio minuter gånger två... Fast jag blev nog mer röd än brun.

    Kram tebax!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Fniss.. du är ju bara så söt =))
    Fnissar mig alltid igenom dina härliga humoristiska inlägg =))
    Hoppas du mår bättre nu & att du skiter i solen nu..fniss.. solen är inte min bästa vän kan jag säga..fniss...

    Hoppas du mår bra & att du får en underbar fortsättning på din vecka!!!
    Varm kram till dig min fina vän!!!
    Tina

    SvaraRadera
  7. Tina; Näminsann! Försökte allt förbättra mitt "koktakräftutseende" lite till igår :-)! Men fasen så varmt det blir! Dessutom skrämde jag förmodligen slag på gubbsen som skulle slå hö här :-)... Hoppas dom inte hade mardrömmar inatt, he, he!

    Nu ska jag göra mig färdig för tur till staden och HG, tandläkare. Kul nästan jämt!!!

    Bamsekramen, vännen, och sköt om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!