Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 29 juni 2010

M-ett hemma; HG nöjd



Lite kryptiskt kanske?
Men så här är det;
M-ett har varit alldeles bortsprungen i hela två dagar och inte svarat när matten har varit ute och hojtat.
Orolig och ängslig har jag varit...
Han är ju så liiiten, ju! (Två år i augusti)
Men imorse när jag satt här och filiturade lite innan jag skulle iväg till stan och tandläkare HG och riktigt TÄNKTE på lille M-ett så kom han inklivande som om han aldrig ens hade funderat på att stanna borta jättejättelänge... Men hungrig var han, den lille banditen! Och matten blev så lättad och glad så hon kunde till och med LE när hon klev in hos tandläkaren...




... som kunde konstatera; INGA hål, INGEN tandsten!!! Duuukkktttiiiggg Uffematte!!!
Och både kram och klapp på kinden fick jag! Men inget bokmärke (illa!!!)...

9 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Åh, ja fy vad sånt är hemskt..när djuren försvinner iväg så. Vilken tur att han kom hem igen. Han har säkert känt dina tankar & känslor & bestämde sig för att nu är det dax att gå hem & trösta Matte!!!

    Va skönt med sådana resultat hos tandläkaren!! Det skulle jag oxå vilja få.. men det händer aldrig..dumma dumma "vänner" ( sjukdommar )..men det kunde ju va värre oxå..fniss...

    Hoppas du mår bra & att du får en fin Onsdag!!!
    Tänker på dig!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att kisen kom tillbaka och att tandläkaren var snäll. Men jag har blivit påmind hela helgen om att jag inte är ungdom längre och tom hos tandläkarna blir vi (jag får inte heller något bokmärke när jag är där)numera påminda..... vilken tur att du klarar av att vara duktig utan att få bokmärke.....

    Ha en skön dag

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Tina; Konstigt att jag reagerar så våldsamt varje gång kisarna tar sig en lite längre tur... Kanske så att "mammaoro" blir "matteoro" när barnen har flyttat iväg och klarar sig alldeles jättebra på egen tass(äh, hand menar jag)...

    Och nog är det skönt att det inte fanns något att laga! Både för nerverna och plånboken/bankkontot!!!

    Storkramen till dig vännen min!!!

    ***********************************

    Cattis; Och jag som precis har försökt intala mig att jag är jättejätteung... Det går inget vidare och detta att jag inte fick något bokmärke hos HG var direkt knäckande ;-)!

    Ha det jättegott du med!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar i min blogg!

    Jag älskar också katter... :-)

    SvaraRadera
  5. Anonym; Tack tebax :-)!

    Katter är helt underbara. Fast ibland blir jag nästan knäckt här... Dom har ett visst övertag, så att säga...

    SvaraRadera
  6. Bokmärke?!? Vad sjutton, det har jag aldrig fått hos tandläkaren. Nu blir jag svart i synen av avundsjuka! Då förstår du nog plötsligt vilken litenlitenliten människa jag i verkligheten. Hos min tandläkare fick man en... Klubba! om man skötte sig och hade noll hål. Men ibland var han snäll och gav mig klubba trots tandtrollen hade jobbat övertid. Minsann, det var tider det. Undrar just om dinosaurierna hade dött ut eller om de fortfarande gick omkring och tuggade i sig vad de kom över och vi stackars småväxta tvåbenta varelser plockade upp deras beteende och gjorde likasamma. Åt det som kom i ens väg menar jag; brorsans aprikospuré, grannens prickigkorv-macka, farmors sommarkioskgodis nersköljt med krusbärsdricka..? Inte undra på att man inte är timglasformad utan något rundare på mitten än vad veckotidningarna rekommenderar.
    Och ingen tandsten!!! Människor pratar om skatteåterbäringen slått nya rekord i år, själv önskar jag mig tandhygenistfritt år. Mina tandstenar skulle kunna jämföras med detta rekord. Utan vidare!!
    Och förresten, gott att M-ett kom intraskandes så där självklart, utanvidare.
    Universum du vet ;0)

    Hellre hål i plånboken än i garnityren är just nu mitt nya motto.

    Största sommarkramen
    /m-matten

    SvaraRadera
  7. M-matten; Jodå; universum och änglarna jobbar övertid... M-ett hemma; inga hål- ingen tandsten. Visserligen insåg jag idag att pengarna är alldeles slut; men vad sjutton! Det ordnar sig nog! Känner mig alldeles vaggad till ro här...
    Har bara lite fjärilar i magen/arna för en eventuell träff som jag aldrig trodde skulle bli av. Inte ens eventuellt. Och nu är det bestämt eventuellt. Snurrigt??? Ingentingen mot hur jag känner mig!!!

    Jättebamsekramen, bästa M-matten! Och puss på lilla nosen till M-hunden!!!

    SvaraRadera
  8. Skönt att kisen kom hem, men du vet de har en sådan attityd, lite never mindare. Sen är det konstaterat att katter uppfostrar sina människor, bara att gilla läget.
    Grattis, ja det är så skönt när gebissen är hela o fina, skönast för plånboken kanske.
    Ha det så jättebra, kramar från Mölleligan.

    SvaraRadera
  9. Mia; Ja, lättnaden var stoooor kan jag tala om! Tycker mycket om "min" tandläkare som person, men gillar absolut inte att bli misshandlad av alla konstiga borrar och vassa grejer. Och så är fasan detta med att betala... Attan så dyrt det har blivit att laga gaddar! Bara undersökningen gick på femhundra. Och nog kunde jag ha hittat på något roligare för dom pengarna!

    M-ett tyckte nog att pussandet och kramandet blev väldigt ansträngande när han hade varit borta så länge, så han håller sig hemma (än så länge)...

    Kramen från zooet och mig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!