Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 3 juli 2010

Du milde; så varmt...

Kan säga att det blev en sen promenad till postlådan igår...
Hundarna har inte mått så där himla bra i värmen. Å andra sidan har det inte varit så mycket bus och galna upptåg heller och det kan ju vara till fördel när matten är alldeles genomvarm och inte orkar vifta med tårna en gång...

Men om det kändes jobbigt att gå ut till låddan var det betydligt lättare steg när vi gick hem!
För "söstra mi" hade skickat ett vackert kort (hon gör själv och är otroligt duktig på det!!!) och en liten bok (som jag avgjort behöver nu, med allt som pågår runt omkring!).







Bara kolla här;






Blir man glad eller blir man glad?

Och att hämta detta efter en dag med burrengöring och golvtorkande är värt guld!
Tänk vad såna här saker lyfter en i tillvaron!

Är så glad att få ha dig till vän, söstra mi!!!
Vet med mig att jag har varit oförlåtligt slö med att kommentera och höra av mig, men du vet ju varför ...

Men jag misstänker att jag alldeles snart återgår till mitt vanliga eremitliv och ägnar mig åt att bara finnas; i lugn och ro








9 kommentarer:

  1. ajabaja! Klaga inte på värmen! kan förstå att det blir tufft för vissa i er sommarhetta...men varför kan det inte sprida sig liiite liiite norrut?! Här är det nu 21 grader och den vanliga totala molnigheten är tillbaka efter EN dags solsken...Nåja, inget att göra åt! Ska flytta på mej när inte benen bär för skidåkning längre..!
    Ha det så skönt som det går i sommaren!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Å lyllos dej som fått sånt fint paket!Glömde ju alldeles bort det...! Lät som en utomordentligt skön bok det där...!
    Kram på dej igen :-)

    SvaraRadera
  3. hugan; Har verkligen gjort mitt bästa för att skjutsa iväg lite värme till dig, men vindarna vill inte som jag vill :-)...
    Visst är det kul att få brev med sånt härligt innehåll!!! Man lever på det ett bra tag!
    Nu ska här gås ut och sittas i skuggan under parasollet och läsas. Det är vad jag tyar idag...

    Soliga kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Tror man blir glad av sån fin post i brevlådan!

    SvaraRadera
  5. Glad att få ha dej till vän också!!

    Glöm nu inte att plantera fröerna så du någon gång framöver kan plocka dej famnen full av blommor!

    Kram, "Stigbert"

    SvaraRadera
  6. mina hundar är oxå rätt trötta, det blir inte några långa promenader här inte. Vad underbart med fint kort, förstår att du är glad.

    kramkrma

    SvaraRadera
  7. Hej vännen.
    Ja, pust nu är det varmt..orkar ju inte göra ett skvatt...
    GRATTIS till din fina present du fått =) Sånt är ALLTID så uppskattat!!!
    Tänker på dig & hoppas du mår bra!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. KRAM till dig & tack snälla för din hälsning!!!!!!!!!!
    Tina

    SvaraRadera
  9. Imse; Ska sätta en skylt på min brevlåda; "Mera rolig post mindre mängd räkningar och reklam". Tror du det hjälper ;-)?

    Kram i sommarvärmen!

    *********************************

    "Stigbert"; Tänk så bra att vi är överens! Klubben för inbördes beundran, hi, hi! Du är en på millionen, söstra mi!!!

    Storkramen!!!

    *******************************

    Cattis; Ja, men det är tur att vilddjuren blir lika matta som matten :-)... Annars vet man inte hur det hade slutat!

    Ha det bra idag! Tänker på dig!!!
    Kram!

    *******************************

    Tina; Går och sniffar på den fina tvålen du skickade lite nu och då :-)! Det betyder så mycket att få såna här små överraskningar ibland.
    Tänk så många riktigt goda vänner man får via nätet!

    En jättebamsekram till dig, vännen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!