Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 23 juli 2010

Mera änglar :-)


Tänk vilka vänner jag har!!!!
Igår när jag trött och eländig kom ut till postlådan fanns där ett litet "småknubbigt" brev... Och det var Anniqua (som inte har någon egen blogg, men brukar skicka snälla kommentarer allt som oftast) som hade skickat en liten ängel till samlingen... Jättejättetack!!!

Blir så himla glad och tacksam för att jag har fått så underbara kompisar!!!
Hoppas att ni förstår hur uppskattade ni är?
Allahopa!!!
Goa och omtänksamma kommentarer och dessutom små paket/brev som trillar in lite nu och då.
Undrar allt som oftast vad jag har gjort för att förtjäna såna vänner!?

Med "dejtandet" går det väl sådär...
Jag tror jag har råkat ut för en "bromskloss"...
Känns lite jobbigt, gillar inte att känna sån osäkerhet som jag gör inför den här mannen...
Och på något sätt tror jag han "står i vägen", kan liksom inte "se" andra som säkert är mycket lättare att ha med att göra...
Men vem fan har sagt att det ska vara enkelt?!
Och som vännen M säger; finns det någon som är krångligare och eländigare än andra är det väl ett självklart val!
Kan man krångla till livet ska man väl göra det?

Så att man säkert vet att livet är underbart dom stunderna det är så...

Ser fram emot att återgå till mitt vanliga eremitliv när detta vansinne har släppt!!!



11 kommentarer:

  1. Det tror jag då rakt inte på, att nån vill vara ensam...nä. Ge inte upp, han finns där nånstanns...
    :-)
    kramen!

    SvaraRadera
  2. Inte för att jag skickat några paket, och jag suger på att ofta-kommentera, men jag är här och ränner och läser hela tiden i alla fall - så kram på dej :o)

    SvaraRadera
  3. Hej hopp vännen!

    Det var meningen att du skulle haft den i onsdags, du hade ju namnsdag då ;D Men posten på sommarn verkar fungera om de vill, men får väl vara glad att det kom fram i rätt vecka haha.
    Hoppas du har det bra trots velig dr hmrf.

    Bamse kramar till DIG och djuren.

    Anniqua

    SvaraRadera
  4. hugan; Känner mig alldeles körd på datingfronten... Liten, tjock, envis, med vidhängande zoo. Nä, det är nog så att det inte är särskilt attraktivt. Inser jag!
    Ja, ja... Allt ger sig väl med tiden :-)!

    Tack för att du kikar in och läser trots mina lite "tjötiga" inlägg... Jag har hakat upp mig ;-)!

    Kram!

    ****************************

    Koola Viola; Du ska veta att jag läser hos dig, även om kommentarerna inte blir många nu...
    Är liksom lite enkelspårig för närvarande.
    Man blir kanske sån när man fastnar i något som inte blir, om du förstår vad jag menar?!

    Bamsekram tebax!!!

    *******************************

    Anniqua; Går in för att försöka överleva trots velig dr :-)... Men en bromskloss ÄR han!!!
    Och ängeln är jättesöt. Hon får hänga häruppe vid datorn, så jag har lite sällskap när jag sitter här och retar ihjäl mig på fesna läkare, he, he...

    Kramen! Hörs snart?

    SvaraRadera
  5. Nu gör jag det igen.....det mest "förbjudna av allt", använder samma rader till flera bloggare.
    Gjorde det förra sommaren, många blev sura och hörde av sig, fast ändå så blev det just den effekten jag vill uppnå, att få igång skrivandet igen hos "polare ifrån förr"! Ja, sanningens namn så skickade jag samma rader till några "färskingar" också!
    Det fungerade faktiskt, sedan fick jag självklart be alla personligen om ursäkt för mitt opersonliga tilltag, men då blev de ju just så personligt som jag ville ifrån början, fast lite bakvänt, men i Krig, kärlek och bloggande är ju allt tillåtet!
    När man dessutom har en av Sveriges trevligaste bloggar så måste ju alla få veta det och har folk "sommnat" så får man väl väcka de som gått in i något vad man kunde kalla "bloggslummer"!
    Nej, blogga är ingen liten mysig fritidssysselsättning som man kan pyssla med hur som helst inte, att blogga är ett kall ett slags mission! Inget för veklingar med andra ord!
    Eller som i mitt fall ett "gift" eller "opium" väl själv!
    Känner du att du blir upprörd över dessa kanske lite opersonliga rader skriver det då till mig, hota mig, radera mig ifrån eventuell blogglista!
    Kanske kan vi tillsammans väcka liv i den "falnade lågan" som faktiskt råder i bloggvärlden just nu, kanske inte på din blogg men i allmänhet så är inget som det var "förr" på den "gamla goda tiden"! (ler)
    Ha en fortsatt fin vecka önskar Oumberlige Peter alla gamla och nya bloggpolare och kanske även några okända som kommer att få dessa rader! Antingen de vill eller ej!
    Men skriv inte som ett par sura tanter skrev förra sommaren!
    "Jag undanber mig ifrån all reklam ifrån okända bloggare"....så löjligt, någon gång måste ju alla vara okända för varandra, ska jag berätta en hemlighet, jag kände inte en enda av de härliga människor jag bloggar med innan jag började blogga!!!
    Som sagt gör vad du vill med dessa rader!
    "För bloggen i tiden!"
    Kram som sagt ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  6. Nu gör jag det igen.....det mest "förbjudna av allt", använder samma rader till flera bloggare.
    Gjorde det förra sommaren, många blev sura och hörde av sig, fast ändå så blev det just den effekten jag vill uppnå, att få igång skrivandet igen hos "polare ifrån förr"! Ja, sanningens namn så skickade jag samma rader till några "färskingar" också!
    Det fungerade faktiskt, sedan fick jag självklart be alla personligen om ursäkt för mitt opersonliga tilltag, men då blev de ju just så personligt som jag ville ifrån början, fast lite bakvänt, men i Krig, kärlek och bloggande är ju allt tillåtet!
    När man dessutom har en av Sveriges trevligaste bloggar så måste ju alla få veta det och har folk "sommnat" så får man väl väcka de som gått in i något vad man kunde kalla "bloggslummer"!
    Nej, blogga är ingen liten mysig fritidssysselsättning som man kan pyssla med hur som helst inte, att blogga är ett kall ett slags mission! Inget för veklingar med andra ord!
    Eller som i mitt fall ett "gift" eller "opium" väl själv!
    Känner du att du blir upprörd över dessa kanske lite opersonliga rader skriver det då till mig, hota mig, radera mig ifrån eventuell blogglista!
    Kanske kan vi tillsammans väcka liv i den "falnade lågan" som faktiskt råder i bloggvärlden just nu, kanske inte på din blogg men i allmänhet så är inget som det var "förr" på den "gamla goda tiden"! (ler)
    Ha en fortsatt fin vecka önskar Oumberlige Peter alla gamla och nya bloggpolare och kanske även några okända som kommer att få dessa rader! Antingen de vill eller ej!
    Men skriv inte som ett par sura tanter skrev förra sommaren!
    "Jag undanber mig ifrån all reklam ifrån okända bloggare"....så löjligt, någon gång måste ju alla vara okända för varandra, ska jag berätta en hemlighet, jag kände inte en enda av de härliga människor jag bloggar med innan jag började blogga!!!
    Som sagt gör vad du vill med dessa rader!
    "För bloggen i tiden!"
    Kram som sagt ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  7. Tänkte bara tala om att jag lever. Hos dig har det hänt massor sen jag var på besök sist! Och så vill jag säga att du har underbara vänner av den enkla anledningen att du själv är en underbar människa. Svårare än så är det inte. ;-)
    Ta hand om dig nu.
    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Hej vännen.
    Åh, va underbart!!
    Jag har inte varit en särskilt bra nät vän sista tiden..har inte lagt så många timmar vid datorn, men hoppas du vet att du finns med mig i varje steg jag tar!!

    Det är underbart med fina vänner. ALLA behöver minst en vän att luta sig mot!!
    Du är en omtänksam fin människa, så för mig är det inte konstigt alls att du har fina & många vänner runt dig!!!!

    Det där med dejting kan nog vara svårt. Bara tanken på att jag skulle ut i den världen nu får mitt hjärta att slå extra & helt nervös...fniss.. haft min man sen jag va 15,5 år, så att börja dejta igen hade jag nog inte klarat...fniss..

    Hur gör man??...hihihi.. förhoppningsvis slipper jag ta reda på det =))

    Va rädd om dig min fina vän & njut av att vara du & dina vänner!!!
    varm kram Tina

    SvaraRadera
  9. Peter; Alltid roligt att få kommentarer även om det stammas ;-)...!
    Ha det gott!

    *******************************

    Annica; Känner mig som världens gnällspik just nu... Och då är ju snälla kommentarer ÄNNU mer välkomna :-)...
    Är så glad att ha en så fin vän som du!
    Sköt om dig!!!

    Storkram!!!

    ******************************

    Tina; Tror inte det finns någon som är så där regelbunden bloggare/läsare vid denna årstiden. Det händer ju så mycket IRL, så man hinner ju knappt med...
    Suuuuger i mig beröm! Behöver det verkligen nu...
    Det här dejtandet är skitjobbigt. Och givetvis har jag lyckats hitta den besvärligaste karlen som överhuvudtaget existerar (tror jag)... Det är bara det att det är jäkligt svårt att SE någon annan när det eländet hela tiden dyker upp... Och jo; jag har nog "trillat dit" men jag tror inte på någon fortsättning på det som inte hann börja.
    Hade jag anat detta hade jag släckt ner hans sida kvickt som sjutton, men hur skulle jag kunna ana att han var så knepig???
    Nåja; vansinnet lägger sig väl så småningom och jag återgår till mitt vanliga eremitiska tillstånd.
    Ser fram emot det!!!

    Tack för att du är min vän! Det betyder mycket!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  10. Du är ingen gnällspik!
    Du är en normal människa!
    Och vi har ju våra svackor och toppar i livet.
    Så fortsätt bara att vara du.
    Och jag är mycket tacksam för att få vara din vän.
    KRAM!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!