Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 14 juli 2010

Änglar, änglar

Min änglasamling har utökats betydligt de sista dagarna ...
Tack vare Annacarin!!!
Alltså; du är helt enastående jättesnäll!!!
TACK igen!!!
Du anar inte vad jag grubblade på hemvägen... Antar att det var det som var meningen .
För när det kommer små paket från någon okänd snubbe i Trollhättan kan man inte rå för att man funderar...
Och jag är inte fullt tillräknerlig just nu, så jag började gå igenom vad jag har gjort sista tiden. Men att jag skulle ha lämnat ut min adress till någon kunde jag liksom inte riktigt komma ihåg. Eller, ja *rodnar lite*...
Men den guben kom inte från Trollhättan...




Här är änglar med magnet, som företrädesvis kan sitta på kylskåpet.
Nog liknar dom små bokmärkesänglar?
Jättegulliga!!!



Och så denna, som förmodligen ska hänga i ett fönster.
Men nu har jag ju gräddvita skåpsluckor i köket, så jag tänkte att ängeln kunde "förgylla" skafferidörren ett tag.
För då ser jag den när jag sitter vid köksbordet.
Och sämre utsikt kan man ha!!!

Har varit i stan och handlat idag.
Grönsaker och mjölk.
Jättekul!
I all synnerhet som det faktiskt var svalt här när jag startade.
Iklädd jeans och linne. Tur att jag inte tog något tjockare upptill också.
Men koftan drog jag med mig...
Onödigt!!!
Jätteonödigt!!!

Har dessutom "rensat" landen på framsidan under svordomar och svettningar. Jag är absolut motståndare till sticksiga flugor typ blindingar. Utrota eländena!!!

Borde ha klippt gräset, men det får vara.
Nu är jag TRÖTT!!!

Värmen tar rejält på en knubbig tant i skogens djup, kan jag meddela. Synd att inte kilona försvinner. Tycker att dom borde göra det (kilona, försvinna) så man hade någon nytta av detta svettande dagarna i ända...

UffeHund var dålig igår, men han mår bättre idag.
Han fick gå på sträng diet (ingen mat alls) igår så magen mår betydligt bättre nu.
Tror han börjar bli lite till åren han också.
Vi gamlingar tål faktiskt inte värmen så bra. Så är det!
Vad Nalle skyller på är höljt i dunkel.



9 kommentarer:

  1. Hej hopp vännen!!!

    Jag har fått låna datorn ;o) jippi.
    Så blir det på sommarloven hihi.
    Vadå klippa gräset i värmen nu får du ta å duscha vännen min, du måste ha fått solsting ;o).
    Hoppas du å uffe mår bättre idag.
    Jag har lovat att inte klaga på värmen men nu börjar det bli lite löjligt!!!
    Vi hörs vännen min!!!
    Många jätteheta kramar från mig till dig.


    Anniqua

    SvaraRadera
  2. Hej hopp vännen!!!

    Jag har fått låna datorn ;o) jippi.
    Så blir det på sommarloven hihi.
    Vadå klippa gräset i värmen nu får du ta å duscha vännen min, du måste ha fått solsting ;o).
    Hoppas du å uffe mår bättre idag.
    Jag har lovat att inte klaga på värmen men nu börjar det bli lite löjligt!!!
    Vi hörs vännen min!!!
    Många jätteheta kramar från mig till dig.


    Anniqua

    SvaraRadera
  3. Det är inte bara gamlingarna som inte mår bra i värmen... jag mår inte heller bra.... fast jag är ju inte vilken ungdom som helst heller. någonstans där mittemellan kanske. ;)

    Hos mig är det lite mulet och blåsigt idag, kan nog bli en bra dag.

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Tänkte på hundens mage. Köp koltabletter på apoteket. Om vovven är lös i magen eller har ätit nåt olämpligt så är dom guld värt!

    SvaraRadera
  5. Anniqua; Stammar du i värmen ;-)? Gräset klippte jag idag. Och sen kom regnet!!! VET att det har regnat i Borås idag... Mmmm! Är informerad...
    Hörs snart?!

    Kramelikram!

    *********************************

    Cattis; Det är väl konstigt detta? När det är vinter och kallt vill man ha värme och sommar och tvärtom... Eller nä! Inte riktigt så, kanske ;-)... Men det HAR varit olidligt hett. Min gamle pappa mår pest och jag blir orolig...
    Nåja; nu regnar det här och det är väl bara att hoppas att solen kommer tillbaka och att luften blir lättare att andas...

    Kramen till dig och var rädd om dig!

    ****************************

    Renée; Ska inköpas nästa gång jag åker till stan! Tack för rådet!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst är det jobbigt för oss tanter med denna värme. Fattar desutom inte varför inte kroppsfett följer reglerna. Normalt smälter fett i värmen....men inte väger jag mindre nu trots hettan???
    Ha det bra o ta det lugnt.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Önskar intensivt att både Uffen och Din Pappa mår bättre.....

    Kram, Stigbert

    SvaraRadera
  8. Allt väl, Gumman???

    Uffe och Pappan...mår dom bättre?
    Och allt annat....

    Vad har du för sko-storlek förresten?

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  9. Mia; Svalare nu! Men jag är trött. Bloggandet får stryka på foten ett tag...
    Förstår inte heller varför fläsket man har runt magen inte följer naturlagarna... Borde ha blivit av med åtminstone dom två översta ringarna ;-)...

    Kramen på sig!!!

    ********************************

    Söstra mi; Uffe har lyckats peta i sig medicinskt kol i flytande form (ibland är han helt otroligt snäll den jycken). Kan säga att jag hade vägrat!!!
    Pappa pendlar lite efter vädret, men han låter trött... Oron sitter som en klump i magen.
    DrG lyser med sin frånvaro... Ett orosmoment det också. Vet inte vad jag vill, vet inte vad han vill... Men alltihop faller nog på sin egen orimlighet. Äh; orkar inte med gubbs!!! Knasiga är dom!
    Skostorlek???? Sisådär 38 tror jag...

    Vi kan väl höras någon dag? Ska bara försöka komma ner på jorden igen, så hör jag av mig...

    Bamsekramen, bästaste söstra mi!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!