Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 19 juli 2012

En "liten" aning frustrerad...

I tisdags var jag och tittade på en lägenhet. I Hössna. En trea, som jag gillade. Lite sliten, men helt ok. Med rimlig hyra. Och jo; jag var nog tveksam till att ens titta från början. Men glad att jag gjorde det!

Den står tom nu, men enligt vaktmästaren ska köket få nya tapeter och han menar att det ska göras i höst och att han helst ser att lägenheten är tom då. (Jag med, om jag nu får hyra den...)
Eftersom chefen för fastighetsbolaget är på semester till den 6 augusti kan jag inte få definitivt besked förrän då. Och jag har ju tre månaders uppsägning här.

Huset i Hössna

Nuvarande hyresvärden vill inte godta att jag lämnar en preliminär uppsägning den 31 juli och definitivt besked den 6 augusti.
Herregud; det är ju en hel vecka och ALLA som trånar efter att få bo i mögelhus i skogens djup kommer ju att höra av sig på stört (jättetroligt *suck*)...
I samma andetag förklarar han att han inte ska annonsera utan svara på annonser (kryllar av såna så här års - näää) och "höra sig för" bland grannarna här (????)... Och detta "hörande bland grannar" skulle han börja med nu; trots att jag faktiskt inte har sagt upp mig ännu... 
Lyckades (nog; tror jag) avhålla mig från att vara alltför spydig och sa till honom att jag tycker att han ska tänka ett varv till... Jag har ju för sjutton bott här i elva år och betalt hyran punktligt och varit någorlunda snäll (ja, ja... jag har försökt i alla fall - bör premieras, tycker jag!). På elva år har jag betalt 462.000 (kallhyra; tillkommer allt annat jox man får betala för att bo) till deras konto. Kan konstatera att dom inte har lagt många procent på reparationer eller underhåll under den här tiden...

Problemet är väl att jag inte klarar dubbla hyror och vill ha inflyttning den 15 oktober om jag nu överhuvudtaget får lägenheten. Och jag kan ju inte säga upp mig innan jag vet. Rent praktiskt skulle det kunna bli vissa problem om jag blir helt bostadslös. Faktiskt!

Men jag kände att jag  skulle kunna trivas bra där... Lugnt och skönt, lätt att gå ut med Ufot, visserligen någon mil in till stan (men en mil är mindre än tre), och bra väg. Parkering ingår. Fin tvättstuga. I huset. Behöver inte ränna ut när det ska tvättas. Stort förråd i grannhuset, inte mer än några meter dit... Bergvärme - ingen ved!!!! VARMT och gott! Bara det :))!!! Fyra lägenheter i huset, visserligen ligger "min" lägenhet på andra våningen, men det var en lättgådd, bred trappa...

Det är väl f*n att somliga alltid ska vara så in i bängen benägna att ställa till trassel om dom kan? Men, som mina vänner jag har pratat med säger; troligen inser dom att dom får svårt att få tag i någon som vill bo så här med tanke på bensinpriser och läget. Har man jobb att åka till varje dag är det ju rätt besvärligt vintertid med tanke på plogandet och allt det där... Och så pannan och tvånget att elda stup i kvarten... Inte någon enkel ekvation, det är svårt att vara på två ställen samtidigt...

Så jag är allt en liten aning frustrerad just nu...

4 kommentarer:

  1. Säg upp dig genast!! Du vet vad man säger - friskt vågat - hälften förlorat. Näe, nu blev det fel....I alla fall. Säg upp dig! Som du har haft det kan det inte bli sämre om du nu måste låna ett av mina militärtält. Var f-n ligger Hössna? Lilla jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bo i militärtält mitt i vintern???? Nje! Avstår!!! Men tack ändå :)!
      Hössna ligger ca en mil från Ulricehamn åt Jönköping till några kilometer in från 40;an...
      Har skickat mail till "chiefen" på fastighetsbolaget och får väl försöka få tag i vaktis om jag inte får svar nästa vecka... Har ju till den 31 på mig med uppsägningen...
      /"tröttajag"

      Radera
  2. 1. Ta reda på var han bor och "råka" gå förbi.
    2. Anmäl dig som frivillg att sälja lotter "vid dörren" åt Röda Korset och välj ditt eget distrikt.
    3. Gå runt i husen och fråga om det finns något intresse av hemstädning OM du nu skulle få för dig att starta firma.
    4. Hyr några Hells Angels att kidnappa honom och rädda honom när de är på väg in i bilen ( HDn?) genom att bussa Uffe på dem.
    Här fick du nu några konstruktiva förslag på hur du kan komma i kontakt med denna man HELT UTAN att behöva skylla på lägenhetsuthyrning....

    SvaraRadera
  3. Medger att fyran är lite frestande, men den här snubben bor i Jönköping och har ett relativt vanligt namn och är dessutom enligt uppgift på utrikessemester...
    Får nog bli ett sånt där stilla hopp om att han läser sin mail även när han är på resande fot eller att vaktis kan ta kontakt med honom...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!